حضور پرشور مردم در انتخابات پیروزی ارزشمند برای نظام است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی با قدردانی از مشارکت مطلوب مردم در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ این حضور یک پیروزی ارزشمند برای نظام و کشور است.

محمد رضا حسن نژاد روز شنبه با صدور پیامی با تقدیر از مردم این استان آورده است: خدا را شاکریم که مردم ولایتمدار این استان در این دوره از انتخابات مشارکتی عالی و حماسی داشته و به تکلیف سیاسی خود عمل کردند.

این پیام افزوده است: مردم پیروز واقعی انتخابات هستند و این توفیق را محضر مردم فهیم و فخیم خراسان شمالی تبریک می گویم و از آحاد رای دهندگان سپاسگزارم.

استاندار خراسان شمالی در این پیام با تقدیر از مجریان و هیات های نظارت برای برگزاری انتخاباتی سالم افزوده است: از نامزد های انتخابات که به بیان برنامه ها، دیدگاه ها و نظرات پرداختند و خود را در معرض انتخاب قرار دادند و زمینه ساز مشارکت بودند، از فعالان ستادهای انتخاباتی که در چارچوب قانون به معرفی نامزد یا نامزدهای خود پرداختند نیز قدردانی می کنم.

حسین نژاد همچنین با تبریک به نمایندگان منتخب مردم در حوزه انتخابیه اسفراین، بام و صفی آباد، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، جاجرم، راز و جرگلان، سملقان و گرمه ابراز امیدواری کرده است که نمایندگان مردم در تدوین و تصویب قوانین صحیح، عادلانه و جامع تلاش کنند تا بتواند استان را در مسیری صحیح هدایت کند و توسعه را رقم بزند.

براساس آخرین آمار ۶۳۰ هزار نفر در استان واجد شرایط اخذ رای در انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و یک‌ هزار و ۵۷۹ نقطه شهری و روستایی استان برای رای گیری انتخابات پیش بینی شده بود که بیش از ۵۰ درصد در این انتخابات مشارکت کردند.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

این استان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است که صلاحیت ۲ نامزد برای ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha