۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۲۳
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85404908
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرایند رای گیری در استان زنجان به پایان رسید

۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۲۳
کد خبر: 85404908
فرایند رای گیری در استان زنجان به پایان رسید

زنجان – ایرنا –رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: فرایند رای گیری که از ساعت هشت صبح امروز در حوزه های انتخابیه استان آغاز شده بود هم اینک به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ابوالفضل رفیعی شامگاه جمعه با حضور در ستاد انتخابات استان زنجان،‌افزود: طبق گزارش ها در برخی از شعب رای گیری استان شاهد ازدحام مردم هستیم و هرکجا که مردم داخل شعب حضور داشته باشند درها بسته می شود و تا نفر آخر حاضر در شعبه رای گیری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته بعد از این ساعت از بیرون از این محل امکان ورود افراد جدید به داخل شعبه وجود ندارد.

رفیعی افزود: آغاز شمارش آرا از این ساعت در شعب با حضور همه نمایندگان انجام می شود و روند آن کاملا شفاف است و آرا صورت جلسه و ارسال می شود و جمع بندی در فرمانداری ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه باید به قانون پایبند و مقید باشند،‌افزود: هرگونه اظهار نظر غیر رسمی و خارج از ستاد انتخابات و فرمانداری ها توسط نامزدها و هوادران آنها تخلف بوده و جرم انگاری شده است.

رفیعی اضافه کرد: هیچ نامزدی به هیچ عنوان حق اعلام پیروزی یا شکست رقبا را ندارد و باید نتایج طبق قانون بعد از شمارش آرا اعلام می شود.

معاون سیاسی،‌امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: نامزدی اگر درخواستی دارد باید از کانال های پیش بینی شده از طریق هیات نظارت و شورای نگهبان پیگیری کند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان زنجان انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه این استان طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می شود.

۷۷۲ شعبه ثابت و سیار با یک هزار و ۴۳۸ نقطه - محل در استان زنجان برای رای گیری آماده شده است.

در مجموع حدود ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در امر برگزاری انتخابات به‌عنوان مجریان و عوامل نظارتی و حفاظتی در شعب نقش آفرینی می کنند.

حدود ۸۵۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که از این تعداد بیش از ۳۹ هزار نفر را رای اولی ها تشکیل می دهند.

در مجموع ۱۹۹ نامزد در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان رقابت می‌کنند که در حوزه انتخابیه زنجان و طارم ۱۱۹ نفر، ابهر، خرمدره و سلطانیه ۲۹ نفر، خدابنده ۲۴ نفر و ماهنشان و ایجرود ۲۷ نفر نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان زنجان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha