۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85404843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام ارشد نظامی آمریکا: نباید توانایی دفاعی روسیه را دست کم گرفت

تهران-ایرنا- رندی جورج، رئیس ستاد ارتش آمریکا، به موفقیت های روسیه در تقویت صنعت دفاعی و پیشروی در میدان جنگ طی دو سال گذشته به رغم فشار شدید تحریم ها اذعان کرد و گفت که توانایی دفاعی روسیه را نباید دست کم گرفت.

به گزارش جمعه شب ایرنا از "اسپوتنیک" جورج در یک مجمع در واشنگتن گفت:دشمن خود را دست کم نگیرید. این هرگز رویکرد خوبی نیست.

وی افزود که مسکو "با سرمایه گذاری در پایگاه صنعتی برای تقویت توانایی دفاعی بسیار خوب عمل کرده است. "

وی همچنین با اشاره به پیشرفت روسیه در فناوری و ساخت پهپادها و جنگ الکترونیکی به رغم تحریم های غرب گفت که نیروهای روسی "در حال تطبیق خود با شرایط و یادگیری هستند. "

به گزارش ایرنا، کشورهای غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی یف ارائه کرده‌اند. کمک های نظامی به اوکراین در سال ۲۰۲۲ با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه ای گسترش یافته است.

کرملین همواره نسبت به تداوم ارائه تسلیحات غرب به اوکراین هشدار داده و گفته است که این اقدام تنها درگیری را طولانی می کند. کرملین همچنین اعلام کرده که تجهیزات نظامی غرب در نهایت نابود خواهد شد.

از سوی دیگر مسکو هشدار داده که با ارائه تسلیحات به کی یف، کشورهای عضو ناتو "با آتش بازی می کنند".

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha