معاون استاندار خراسان رضوی: رای گیری در مناطق سخت عبور استان به خوبی انجام شد+فیلم

مشهد-ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تعرفه های انتخاباتی طبق تمهیدات و تدابیر اتخاذ شده در مناطق دور دست و سخت عبور استان به موقع توزیع و رای گیری در این مناطق بدون مشکلی انجام شد.

سید هادی طباطبایی روز جمعه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه صندوق و عوامل اجرایی روز قبل به این مناطق اعزام شدند، افزود: با توجه به برودت هوا، از فرمانداران شهرستانهای مختلف استان خراسان رضوی تقاضا کردیم تا مناطق سخت عبور شهرستان خود را معرفی کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس توانستیم صورت جلسه آغاز رای گیری را حتی زودتر از سایر نقاط کشور که سابقه برنامه ریزی برای ارسال صندوق آرا به نقاط دور از دست رس خود را دارند به ثبت برسانیم و رای مردم در این مناطق اخذ شد.
معاون استاندار خراسان رضوی در خصوص رتبه هفتم اعلام شده از سوی وزارت کشور برای مشارکت مردم استان اظهار کرد: این آمار توسط وزارت کشور اعلام شده و نشان از مشارکت خوب مردم استان خراسان رضوی دارد، تا ساعات آخر رای گیری احتمال تغییر این رتبه نیز وجود دارد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای گزینش ۲۴ نماینده خراسان رضوی در مجالس مزبور، همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در این استان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

چهار میلیون و ۷۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی اند و برای نخستین بار در صحنه انتخابات و مشارکت سیاسی حضور می یابند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

همچنین این استان دارای چهار هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای است و در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعب را برعهده دارند.

واجدان شرایط رای دادن باید یکی از مدارک هویتی از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت، گواهینامه رانندگی و یا گذرنامه خود را همراه داشته باشند و برای افرادی که شناسنامه قدیمی دارند، داشتن کارت ملی یا شماره ملی الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha