۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85404530
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزایش شمار کشاورزان دستگیرشده در شانزه‌لیزه پاریس به ۶۶ تن

تهران- ایرنا- شمار کشاورزان خشمگین فرانسه که در اعتراض به قوانین سختگیرانه زیست محیطی و اظهارات «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور، امروز (جمعه) با تراکتور به خیابان شانزه‌لیزه آمدند و مقابل بنای تاریخی «طاق نصرت» را با کپه‌های کاه مسدود کردند به ۶۶ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پلیس فرانسه اعلام کرد که ۶۶ نفر را در تظاهرات کشاورزان در خیابان شانزه لیزه در مرکز پاریس دستگیر کرده است. دلیل دستگیری این افراد انسداد مسیرهای پرترافیک اعلام شد.

براساس گزارش ها، کشاورزان با استفاده از تراکتور علوفه دام را به این خیابان آورده و در نزدیکی طاق نصرت (بنای یادبود در خیابان شانزه لیزه) که اندکی با دفتر ریاست جمهوری این کشور فاصله دارد، تخلیه کرده اند.

معترضان همچنین با در دست داشتن بنرهایی که روی آن نوشته شده هدف «نجات کشاورزی فرانسه» است، اعتراض خود را به سیاست های دولت مکرون نشان داده اند.

این خبرگزاری نوشت: کشاورزان در سرتاسر اروپا هفته‌ها است که در پی وضع قوانین محیط‌زیستی سختگیرانه، واردات محصولات ارزان قیمت کشاورزی از اوکراین و درآمد پایین اعتراض می کنند.

افزایش شمار کشاورزان دستگیرشده در شانزه‌لیزه پاریس به ۶۶ تن

اتحادیه کشاورزان فرانسه در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: انجمن «هماهنگی کشاورزی» به شکل نمادین و صلح آمیز «طاق پیروزی» را به دست می‌ گیرد و این مطالبه‌ای برای نجات «کشاورزی فرانسه» است.

اتحادیه کشاورزان فرانسه اعلام کرده است که خواهان اقدام سریع برای نجات ۴۵ درصد از مزارعی است که در مضیقه مالی هستند.

یک کشاورز شرکت کننده در این اعتراضات به خبرگزاری فرانسه گفت: کشاورزان تاج گلی را به یاد همکارانی که به دلیل مشکلات مالی خودکشی کرده اند، در کنار بنای یادبود طاق نصرت گذاشته اند و افزود: «دولت هرگز صدای ما را نشنیده است».

کشاورزان فرانسه پس از وعده اصلاحات دولت، به مسدود کردن خیابان‌ها، آتش زدن لاستیک خودروها و محاصره سوپرمارکت‌ها ادامه داده اند و می‌گویند که به تدابیر بیشتری نیاز دارند.

این کشاورزان همچنین خشم خود را نسبت به سخنان رئیس جمهوری فرانسه که آن‌ها را با حزب راست افراطی «مجمع ملی» مقایسه کرده بود، ابراز کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha