۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۱۷
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85404453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حضور پرشور مردم در تمام حوزه‌های انتخابیه

اهواز - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: گزارش‌های رسیده از سراسر استان نشان می‌دهد که تمام حوزه‌های انتخابیه حاکی از حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای است.

به گزارش ایرنا حجت‌الله دهدشت روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رقابت‌ بسیار شدید و بالای داوطلبان به شور انتخابات افزوده است بیان کرد: از تمامی گروه‌ها، جریانات و دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی در انتخابات حضور داشته و برنامه‌های خود را به مردم معرفی کردند.

وی پیش بینی کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب مردم، مدت زمان انتخابات تمدید شود البته تا زمانی که مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند، تمدید ساعات رای‌گیری ادامه خواهد شد.

دهدشت عنوان کرد: با توجه به اینکه در ساعات پایانی شاهد تراکم بسیار شدیدتری در حوزه‌های اخذ رای هستیم، توصیه می‌شود مردم هر چه زودتر رای خود را به صندوق‌های اخذ رای بیاندازند.

وی با اشاره به قوانین جدید انتخابات مربوط به تخلفات و جرایم انتخاباتی افزود: به طور مثال اگر تخلفی از سوی نامزدی رخ دهد و منجر به تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات شود، حتی اگر فرد حائز اکثریت آرا شود، شورای نگهبان می‌تواند تا قبل از تصویب اعتبارنامه، در صلاحیت وی تجدیدنظر کند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان گفت: همچنین ممکن است فرد متخلف حتی تا ۲ دوره آینده از نامزدی در انتخابات محروم شود، بنابراین توصیه می‌شود نامزدها و هوادارانشان به قوانین توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت عملکرد ستاد نامزدها با خود آنهاست بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی، هیات‌های نظارت بر انتخابات و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در خوزستان در حال رصد فعالیت ستاد نامزدها هستند.

بر اساس این گزارش بیش از سه میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی است.

خوزستان دارای ١٨ کرسی در مجلس شورای اسلامی و ۶ کرسی در مجلس خبرگان رهبری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha