ارامنه آذربایجان شرقی برای دفاع از آرمان های انقلاب پای صندوق های رای حاضر شدند

تبریز - ایرنا - رئیس شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان از حضور پرشور ارامنه تبریز در پای صندوق‌های رای خبرداد و گفت: ارامنه استان همپای برادران و خواهران مسلمان خود برای دفاع از آرمان های انقلاب و خون شهدا به پای صندوق های رای آمدند.

"گاتیک جُرجیان" روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: ارامنه آذربایجان و تبریز از ساعت اولیه آغاز رای گیری، دوشادوش خواهران و برادران مسلمان خود در پای صندوق‌های رای حضور یافته‌اند و حضور آنها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: شورای خلیفه گری ارامنه آذربایجان با صدور بیانیه‌ای، از تمامی جمعیت ارامنه تبریز و آذربایجان برای حضور در انتخابات دعوت کرده که استقبال خوبی شده است.

جرجیان با بیان این‌که استقبال ارامنه آذربایجان از ساعات اولیه رای گیری، پرشور است، گفت: از تمامی جمعیت ارامنه آذربایجان دعوت می‌کنیم تا برای ادای وظیفه ملی خود، در پای صندوق‌های رای حضور یابند.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

از جمعیت چهار میلیون و ۱۰۸ هزار و ۷۵ نفری استان، سه میلیون و ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات اسفند ماه امسال هستند که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۴۹۹ نفر رای اولی هستند.

آذربایجان شرقی دارای پنج کرسی در مجلس خبرگان رهبری است که ۶ نفر در این دوره از انتخابات حضور دارند.

سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در ۱۳ حوزه انتخابه استان برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۲ هزار ۴۹۳ شعبه اخذ رای، ثابت و ۷۳۹ شعبه نیز به صورت سیار است.

از این تعداد یک هزار و ۶۶۷ شعبه اخذ رأی شهری و یک هزار و ۵۶۵ شعبه اخذ رأی روستایی است.

یک شعبه اخذ رای هم برای اقلیت‌های دینی در تبریز در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha