حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

قم - ایرنا - مردم قم در خاستگاه انقلاب اسلامی با حضوری گرم، پرشور و صفوف بهم پیوسته حماسه جدیدی را در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک در تقویم پرافتخار این استان ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انتخابات امسال قم یک تفاوت با همه دوره‌های قبل دارد؛ حوزه انتخابیه قم نخستین استان در سطح کشور بود که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آن به‌صورت تمام الکترونیک در حال برگزاری است. بسیاری از مردم دقایقی قبل از آغاز رسمی رأی‌گیری پای صندوق‌های رأی حاضر بودند و هرچه که به پایان مهلت قانونی رأی‌گیری نزدیک‌تر می‌شویم شاهد تراکم و حضور پررنگ‌تر مردم قم در پای صندوق‌های رأی هستیم.

حال و هوای امروز قم از جنس حماسه و غرور است و پای هر صندوق رأی دریایی از مردم وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر به صف نشسته‌اند؛ بسیاری از خانواده‌ها با نوزادان و کودکان خردسال خود آمده‌اند تا مشق سیاست را از همان دوران کودکی به فرزندانشان آموزش دهند.

بازدید میدانی خبرنگار ایرنا از شعب رأی‌گیری حاکی از این است که هرچه به دقایق پایانی مهلت قانونی رأی‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نزدیک می‌شویم بر تعداد افراد حاضر افزوده می‌شود و شاهد طولانی‌تر شدن صفوف هستیم.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

یکی از ناظران شعب قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، گفت: از دقایق ابتدایی صبح شاهد حضور متراکم مردم هستیم و هرچه به لحظات پایانی انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم بر تعداد حضور قمی‌ها افزوده می‌شود؛ پیش‌بینی می‌کنم میزان مشارکت در انتخابات امسال بیشتر از دوره‌های قبل باشد.

یک خانم میان‌سالی قمی نیز که گویا آن‌چنان با فرایند انتخابات تمام الکترونیکی آشنایی ندارد، گفت: من از برخی از مسائل و نارسایی‌ها در امور معیشتی و تورم بالا گلایه دارم اما می‌دانم که راه‌حل این مسائل قهرکردن با صندوق رای نیست؛ اگر بتوانیم مسوولان اصلح و خوش‌فکری را وارد خانه ملت کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که مشکلات نیز در وضعیتی بهتری مدیریت و برطرف شود.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

معصومه رضایی از رای اولی‌های قمی نیز گفت: امروز آن‌هایی که نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند مخالف رای دادن هستند و ما در این شرایط در مسیر افرادی حرکت می‌کنیم که در پی استقلال و تقویت امنیت ملی هستند.

وی ادامه داد: من به نیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی در این انتخابات شرکت کردم و تا زمانی که پرچم این انقلاب به دست صاحب اصلی آن برسد، از این انقلاب و مسیر حمایت می‌کنیم.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

مادری نیز با عصا به‌سختی خود را به یکی از شعب رای گیری رسانده و می‌گوید: اوایل جنگ تحمیلی برادر بزرگ‌ترم در دفاع از میهن اسلامی از جان خود گذشت و امروز این کمترین کاری است که من می‌توانم به احترام آن خون‌های پاک، انجام دهم.

یکی از جانبازان دفاع مقدس قمی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ازآنجایی‌که همه ما مردم در قبال کشورمان مسوول هستیم انتخابات در حکم یک وظیفه شرعی و قانونی است.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

مریم زمانی از فرهنگیان قمی نیز انتخابات را روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران یاد کرد و بیان داشت: شرکت در انتخابات هم تکلیف و هم حق تک‌تک مردم است.

حسین دشتی از شهروندان قمی نیز مردمی‌بودن را از ویژگی‌های مهم یک نماینده مجلس یاد کرد و گفت: از نمایندگان مجلس دوازدهم انتظار داریم قوانینی را تصویب کنند که سبب بهبود وضع معیشتی جامعه به‌خصوص قشرهای ضعیف باشد.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

لیلی عابدینی از مادران قمی نیز گفت: من امروز برای آینده فرزندانم و برای اینکه دشمنان و بدخواهان نتوانند در امور آینده دخالت داشته باشند، رای دادم.

عروس و دامادی نیز جشن زندگی مشترک را با جشن سیاسی خود درهم‌آمیخته بودند و با حاضرشدن در پای صندوق رای، گام مهم دیگری در سرنوشت سیاسی سرزمین خود برداشتند.

 حضور گرم قمی‌ها در نخستین تجربه انتخابات تمام الکترونیک

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با یازدهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه استان قم در حال برگزاری است. در استان قم ۲۶۲ نامزد مجلس شورای اسلامی برای سه صندلی خانه ملت با هم رقابت می‌کنند.

یک نامزد نیز به عنوان نماینده قم در مجلس خبرگان رهبری انتخابات خواهد شد.

فرایند انتخابات در استان قم به صورت صد درصد الکترونیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha