مردم حماسه‌آفرین تبریز: برای ایرانی آباد کنار هم هستیم

تبریز - ایرنا - از ساعت هشت صبح امروز، انتخابات در سراسر استان آذربایجان شرقی آغاز شد و شعبات اخذ رای میزبان مردم استان از همه سلیقه ها و قشرها هستند.

ظهر امروز عازم تعدادی از شعب اخذ رای در سطح شهر تبریز می‌شوم. هوای امروز بسیار ملایم و خنک است و بوی عید از کوچه‌های شهر به مشام می‌رسد. گویا حماسه حضور امروز، نویدبخش گرمای روزهای آینده است.

به رغم مشکل قطعی سیستم‌های احراز هویت که در دقایق اولیه آغاز انتخابات در سطح شهر ایجاد شده بود، اکنون که عقربه‌های ساعت به نیمه‌ روز می‌رسد، تقریبا رای گیری با قوت خود در تمامی شعب ادامه دارد.

برای شنیدن صحبت‌های مردمی که پای صندوق‌های رای آمده و برای تعیین سرنوشت کشورشان در میدان حضور دارند، وارد یکی از شعب اخذ رای می‌شوم، در همین حین، مادر کهنسالی را می‌بینم که با کمک عصا و یک زن دیگر وارد مسجد می‌شود. عوامل اجرایی، او را که به سختی می‌توانست راه برود، به سمت یک صندلی هدایت می‌کنند. زنی که برای راه رفتن به این مادر کهنسال کمک می‌کند، دختر او است که در دادن مدرک هویتی‌ و فرایند اخذ رای به وی کمک می‌کند.

کنجکاو شده و به سمت این مادر می‌روم. برایم جای سوال است که چرا با این شرایط سخت به محل رای گیری آمده است؟

می‌پرسم «مادر، برای چه با این شرایط آمده‌ای؟» لبخند زده و می‌گوید «آمده‌ام رای بدهم تا در آن دنیا، شرمنده خدا نباشم. فرزندم شهید است. نمی‌خواهم در برابر او شرمنده شوم. از خدا می‌خواهم کسانی که انتخاب می‌شوند را به راه راست هدایت کند و آن‌ها بتوانند به درستی به مردم خدمت کنند و کسی را ناراحت نکنند.»

به سمت دختر این مادر شهید۸۷ ساله برمی‌گردم و از او نیز می‌خواهم تا درباره حضورش بگوید که پاسخ می‌دهد «وظیفه خود می‌دانیم که رای بدهیم و همیشه در انقلاب خودمان در صحنه باشیم و بتوانیم از مملکت، رهبر و وطنمان دفاع کنیم تا در روز قیامت، شرمنده شهدا نباشیم.»

به سمت مادر دیگری می‌روم که با فرزندان رای اولی دختر و پسرش به پای صندوق آمده است. زمانی که ۲ فرزندش مشغول نوشتن اسامی نامزدهای منتخب خود هستند، او فقط یک جمله می‌گوید «برای دفاع از کشور و شهیدانمان آمده‌ایم و می‌خواهیم بگوییم که ما راه شهیدان را ادامه می‌دهیم.»

مردی با کت و شلوار روشن در گوشه‌ای از مسجد نشسته و منتظر است تا نوبت رای دادنش فرا برسد. این مرد در همین لحظه که بی تاب رسیدن فرصتش است، می‌گوید «باید همه رای دهیم زیرا تکلیف شرعی و عرفی ما است و زندگی و سرنوشت ما به این رای بستگی دارد.»

وی در خصوص پیام حضور ملت در پای صندوق نیز می‌افزاید «پیام این حضور برای دوستان و دشمنان متفاوت است. برای دوستان نشان می‌دهد که به آینده امیدوار هستیم و دشمنان نیز باید ببینند که ملت ایران، نظام خود را دوست دارند و ما با تمامی اختلاف سلیقه‌ها در هماهنگی و یکنواختی برای ایرانی آباد، کنار هم هستیم.»

مردم حماسه‌آفرین تبریز: برای ایرانی آباد کنار هم هستیم

یک خانواده دیگری را می‌بینم که با دختر خردسالشان در محل رای گیری حاضر شده‌اند. وقتی از آن‌ها درباره حضورشان می‌پرسم، پدر خانواده جواب می‌دهد «یک وظیفه همگانی است که در انتخابات شرکت کنیم و سرنوشت کشورمان را خودمان رقم بزنیم. برای ایرانی سربلند، آباد و آزاد.»

امروز رای اولی‌ها مشتری اصلی حوزه های رای گیری بودند. یک پسر دهه هشتادی و رای اولی که با تیپ مدرن خود پای صندوق آمده نیز به خبرنگار ایرنا می‌گوید «امروز کشور من، خانه و خانواده من است. اگر من رای ندهم، چه کسی رای خواهد داد؟ از آن طرف دنیا برای ما تصمیم می‌گیرند؟ من باید انتخاب کنم. اگر من رای ندهم، نمی توانم در مورد آینده کشورم انتظاری داشته باشم.»

مردم حماسه‌آفرین تبریز: برای ایرانی آباد کنار هم هستیم

وی با توصیه‌ای به همسالان خود نیز ادامه می‌دهد «توصیه می‌کنم که غُر نزنند! گرانی وجود دارد ولی ما رای می‌دهیم که این شرایط بهتر شود. هر چند در فشار اقتصادی هستیم ولی نباید صحنه را خالی کنیم وگرنه از بیرون ضربه می‌خوریم.»

مردم حماسه‌آفرین تبریز: برای ایرانی آباد کنار هم هستیم

پدری که به همراه خانواده در شعبه اخذ رای حاضر شده است، به خبرنگار ایرنا می‌گوید «باید انتخابی داشته باشیم که اصلح باشد. باید برای آینده فرزندانمان بیاییم و از الان به آن‌ها یاد بدهیم که چطور و چه کسی را انتخاب کنند.»

وی تاکید می‌کند «باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند کار کند و این ۲۹۰ نفری که قرار است به مجلس بروند، حرف مردم و مشکلات و نیازهایشان را بگویند و پیگیری کنند.»

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه یازده اسفند ماه در حال برگزاری است.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha