امروز وقت برداشت محصول در عرصه سیاسی است

مراغه- ایرنا- امام جمعه موقت مراغه با اشاره به فضای انتخاباتی حاکم بر کشور، گفت: امروز وقت برداشت محصول سیاسی است و برداشت پربرکت در این عرصه تنها با حضور حداکثری در پای صندوق رای تجلی می‌یابد. 

به گزارش ایرنا «حجت‌الاسلام حمید محمدی‌راد» در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: ملت ایران روزی برگزاری چنین انتخابات آزادی را آرزو می‌کردند و تحقق آن هزینه‌های بسیاری برای ملت ما داشته است.

امروز وقت برداشت محصول در عرصه سیاسی است
امام جمعه موقت مراغه: هر صندوق اخذ رای به منزله یک سنگر برای دفاع است

وی برگزاری انتخابات را یکی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: این دستاورد به برکت خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید به دست آمده است و باید قدر آن را بدانیم.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد» همچنین انتخابات را نماد جمهوریت نظام و مشارکت حداکثری را دارای آثار داخلی و خارجی دانست و افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق رای به پیشرفت کشور در ابعاد مختلف و اقتدارمان کمک می‌کند.

امام جمعه موقت مراغه تاکید کرد: انتخابات در عرصه داخلی زمینه تغییر مسئولان را فراهم می‌کند و اگر در کشورمان انتخابات وجود نداشته باشد، مدیریت‌های طولانی مدت افراد به استبداد منجر می‌شود.

وی افزود: در عرصه بین‌الملل هم هر صندوق اخذ رای به منزله یک سنگر برای حفظ نظام است و ناامیدی دشمنان را در پی دارد.

ما به کشت و زرع توصیه شده‌ایم

امام جمعه موقت مراغه همچنین به فرا رسیدن ۱۵ اسفندماه، مصادف با روز درختکاری اشاره و بیان کرد: ما از خاک به وجود آمده‌ایم و آباد کردن خاک از طریق کشت و زرع هم به ما توصیه شده است.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد»، استفاده بهینه از اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: روز درختکاری اهمیت کشت و زرع و به ویژه کشت اصولی و متناسب با شرایط را یادآوری می‌کند.

وی ادامه داد: الگوی کشت باید با توجه به شرایط اقلیمی اصلاح شده و به این حدیث امام صادق(ع) در مورد فضیلت کشاورزی توجه شود که «هیچ عملی به اندازه کشت و زرع حلال و گوارا نیست».

مومنان احسان را فراموش نکنند

امام جمعه موقت مراغه با بیان اینکه ۱۴ اسفندماه روز احسان و نیکوکاری است، بیان کرد: مومنان نسبت به هم مواسات داشته باشند و به افراد آبرومند و دارای عزت نفس احسان کنند.

«حجت‌الاسلام محمدی‌راد» با بیان اینکه شناخت چنین افرادی مسئولیت سنگینی بر دوش مومنان می‌گذارد، افزود: کمک به چنین افراد باعزتی ضروری است اما آبروی آن فرد هم باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد دارای عزت نفس حتی به نهادهای حمایتی هم مراجعه نکرده‌اند، افزود: در این روزهای سرد سال برخی از کارگران روزمزد با مشکل تامین معیشت مواجه هستند و مومنان باید در حد توان به آنان کمک کنند.

به گزارش ایرنا دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور اقشار مختلف مردم مراغه و عجب‌شیر در این حوزه انتخابیه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha