شرکت در انتخابات، اعلام وفاداری اقوام و مذاهب مینودشت به انقلاب

گنبدکاووس- ایرنا- اقوام و مذاهب اسلامی ساکن مینودشت شامل قزلباش، سیستانی، بلوچ، شاهرودی، کُرد و ترکمن باحضور پرشور در شعب اخذ رای یکبار دیگر اتحاد، همدلی و وحدت خود را در دفاع از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا، ساکنان حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه که از دیرباز نماد وحدت و زندگی مسالمت آمیز ساکنان گلستان به شمار می‌روند امروز جمعه بار دیگر باحضور حماسی خود در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ارادت خود به انقلاب اسلامی را فارغ از گرایشات قومی و مذهبی به نمایش گذاشتند.

از دقایق ابتدایی آغاز انتخابات اقشار مختلف مردم و مسوولان این خطه باحضور در شعب اخذ رای جلوه دیگری از میهن پرستی و دلدادگی به نظام اسلامی را با ایستادن در صف شرکت در انتخابات خلق کردند.

شرکت در انتخابات، اعلام وفاداری اقوام و مذاهب مینودشت به انقلاب

محمدتقی الیاسی که نخستین رای‌دهنده صندوق مسجد حضرت محمد(ص) مینودشت بود گفت: در انتخابات شرکت کردم تا بتوانم در تعیین سرنوشت شهر و کشورم موثر باشم.

وی افزود: همیشه در انتخابات شرکت کردم و امروز هم دوست داشتم اولین نفر رای‌دهنده این شعبه باشم تا علاقه قبلی به جمهوری اسلامی را در عمل اثبات کنم.

علی ممشلی از قوم قزلباش هم گفت: برای حفظ دین، مملکت و خون شهیدان در انتخابات شرکت کردم.

این برادر شهید بیان کرد: نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی باید همه تلاش خود را برای رشد، توسعه و پیشرفت منطقه و کشور انجام دهند.

اکرم مصطفی‌لو دیگر شهروند مینودشتی هم گفت: شرکت در انتخابات تضمین‌کننده آینده فرزندان ایران اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم نمایندگان منتخب مردم در بهبود شرایط اقتصادی بویژه مهار تورم گام‌ مثبتی بردارند و هیچ خانواده‌ای شرمنده فرزندان خود نشود.

زهره طوسی یکی از رای اولی‌هایی مینودشت نیز ابراز امیدواری کرد همه رای اولی‌ها امروز حضوری فعال در انتخابات داشته باشند و فرد شایسته‌ای را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.

وی گفت: آبادانی منطقه یکی از مطالبات من از نماینده منتخب مردم در مجلس خواهد بود.

شرکت در انتخابات، اعلام وفاداری اقوام و مذاهب مینودشت به انقلاب

سمیرا اخواث یکی از بانوان اهل سنت بلوچ هم بیان کرد: خوشحالم که در این انتخابات شرکت کردم و امیدوارم نماینده مجلس به تمام مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بویژه مناطق روستایی رسیدگی کند.

این بانوی روستایی افزود: توجه به روستاییان و دغدغه‌های آنها باید مورد توجه مسوولان و نمایندگان مجلس قرار گیرد.

فرماندار مینودشت هم به ایرنا گفت: انتخابات از بزرگ‌ترین رخدادهای سیاسی کشور است و تمام عوامل اجرایی با آمادگی کامل درحال برگزاری فرایند انتخابات و رای گیری از مردم هستند.

فرامرز دیلم کتولی اظهار کرد: تاکنون ۱۵ درصد افراد واجد شرایط حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه رای خود را در صندوق‌ انداختند.

شرکت در انتخابات، اعلام وفاداری اقوام و مذاهب مینودشت به انقلاب

وی بیان کرد: مردم این حوزه انتخابیه در اطاعت به امر ولی فقیه در شعب اخذ رای حاضر شده و رای خود را همانند گلوله‌ای به قلب دشمن، در صندوق رای انداختند.

فرماندار مینودشت همچنین گفت: ۲۰ درصد تعرفه بیشتر از واجدین شرایط رای در این حوزه انتخابیه توزیع شده است.

طبق گزارش ستاد انتخابات گلستان، در این استان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد را ۷۱۷ و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن تشکیل می‌دهند.

گلستان هفت نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه با جمعیت تقریبی ۳۵۰ هزار نفر یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری امروز جمعه در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha