۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85403950
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پوتین: به دنبال خنثی‌ کردن تهدیدات در فضا هستیم

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبر: 85403950
پوتین: به دنبال خنثی‌ کردن تهدیدات در فضا هستیم

مسکو- ایرنا- رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی ویدیوکنفرانسی با اعضای شورای امنیت این کشور گفت: روسیه برنامه‌ای برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا ندارد اما به دنبال خنثی کردن تهدیدات علیه خود در فضا است.

به گزارش ایرنا از کرملین، ولادیمیر پوتین روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در این نشست خطاب به اعضای شورای امنیت روسیه گفت:‌ من و شما قبلاً درباره دروغ‌هایی که برخی از چهره‌های غربی درباره برنامه‌های فرضی ما برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا می‌کنند، صحبت کرده‌ایم؛‌ همانطور که قبلاً گفتم و همانطور که می دانیم چنین برنامه‌ای نداریم.

پوتین: به دنبال خنثی‌ کردن تهدیدات در فضا هستیم

رئیس‌جمهوری روسیه در عین حال خاطرنشان کرد: همچنان بحث فضا و مسأله خنثی سازی تهدیداتی که ممکن است در حوزه فضایی برای ما پیش بیاید، باید مدام در حوزه توجه ما باشد.

در این نشست میخائیل میشوستین نخست وزیر، والنتینا ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون، ویاچسلاو ولودین رئیس دومای ایالتی، دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت، آنتون واینو رئیس اداره ریاست جمهوری، ولادیمیر کولوکولتسف وزیر امور داخلی، حضور داشتند.
سرگئی شویگو وزیر دفاع، الکساندر بورتنیکوف مدیر سرویس امنیت فدرال، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی و سرگئی ایوانوف نماینده ویژه رئیس جمهور در امور محیط زیست و حمل و نقل نیز در این نشست حضور داشتند.
نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه در سفر به آمریکای لاتین است.

رئیس‌جمهوری روسیه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در سخنرانی خود در مجلس فدرال این کشور باری دیگر طرح‌ ادعاها مبنی بر اینکه مسکو در حال آماده شدن برای استقرار تسلیحات هسته ای در فضا است را دروغ و نادرست خوانده بود.
وی ادامه داد: طرح این ادعاها، ترفندی برای مجبور کردن روسیه به مذاکرات بر اساس شرایط واشنگتن است، مذاکراتی که تنها برای ایالات متحده مفید است.
پوتین گفت: مسکو در مورد ثبات استراتژیک با واشنگتن جدا از منافع ملی خود بحث نخواهد کرد.
وی خطاب به مقامات آمریکایی تأکید کرد: اگر می خواهید در مورد مسائل امنیتی و ثباتی که برای کل کره زمین مهم است بحث کنید، پس باید این کار را تنها در یک مجموعه واحد انجام دهید.

رئیس‌جمهوری روسیه اول اسفندماه ۱۴۰۲ نیز در واکنش به اتهامات غرب مبنی بر تلاش روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا گفت: مسکو همواره مخالف این امر است و همچنین خواهان پایبندی کشورها به توافقات موجود در این زمینه است.
پوتین در نشستی با وزیر دفاع روسیه افزود: کشورش آماده مذاکره و گفتگو در مورد مسائل ثبات استراتژیک با ایالات متحده آمریکا است، کشوری که اقدامات آشکاری را برای تحمیل شکست استراتژیک به روسیه در میدان جنگ (اوکراین) انجام می‌دهد.
وی اظهار داشت:‌ سخنان مقامات آمریکایی‌ مبنی بر آمادگی برای مذاکره درباره ثبات استراتژیک، نمایشی برای شهروندان این کشور است؛ آنها می‌گویند جایی که لازم است، ما موافقت می کنیم، اما جایی که ما نمی خواهیم (اوکراین)، موافقت نمی کنیم.
رئیس‌جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: اگر مذاکره درباره این موضوع را مطرح می کنیم، باید به صورت جامع این کار را انجام دهیم.

پیش از این برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان و ای. بی. سی نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند: اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که روسیه درصدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا است.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین شایعه‌ها در مورد برنامه‌های روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را «ترفندی دیگر» از سوی آمریکا برای ترغیب کنگره به تصویب لایحه کمک به اوکراین ارزیابی کرده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha