فرماندار سقز: انتخابات در امنیت کامل در این شهرستان در حال برگزاری است

سنندج- ایرنا- فرماندار سقز گفت: در حال حاضر روند برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش کامل در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در حال برگزاری است و مردم حضور پرشوری در شعب اخذ رای دارند.

جعفر توان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۱۹ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در شهرستان سقز ایجاد شده است که از این تعداد ۲۹ شعبه ثابت شهری و مابقی روستایی و سیار است.

وی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم سقز در فضایی آرام و امن در شعب اخذ رای حضور دارند، گفت: شرکت در انتخابات گامی مهم و موثردر راستای تحقق اهداف هر فردی برای آینده سیاسی وی به شمار می رود، لذا مردم ما باید با آگاهی کامل در پای صندوق های اخذ رای حاضر شوند.

فرماندار سقز یادآور شد: ما به عنوان مجریان انتخابات مکلف به بی‌طرفی، امانتداری و اجرای قانون هستیم و هدف اصلی ما برگزاری انتخاباتی سالم با حضور پرشور و بانشاط مردم است و در این زمینه نیز با تمام توان تلاش می کنیم.

۱۶ داوطلب در حوزه انتخابیه سقز و بانه تایید نهایی شدند که از این تعداد پنج نفر انصراف دادند و ۱۱ نفر باقی مانده برای کسب یک کرسی از بهارستان باهم به رقابت می‌پردازند.

در پنج حوزه انتخابیه استان کردستان، ۱۸۴ نامزد برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته بودند که ۵۱ نامزد انصراف داده و یا با دیگران ائتلاف کرده و از عرصه انتخابات کنار رفته اند و ۱۳۳ نامزد باقی مانده اند.

کردستان دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. برای کسب ۲ کرسی مجلس خبرگان رهبری نیز ۴ نامزد از استان کردستان تایید صلاحیت شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha