۱۲۰ راه روستایی گلستان برای انتقال صندوق‌ رای برفروبی شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: برای حضور پرشور روستاییان مناطق کوهستانی و سخت‌گذار استان در انتخابات، ۱۲۰ مسیر روستایی برای انتقال صندوق های اخذ رای، برفروبی شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان، عادل مصدقی اظهار کرد: راهداران طی شبانه روز گذشته، هزار و ۲۷۲ کیلومتر از جاده‌ها را برفروبی و ۴۷۶ تن شن و نمک مصرف کردند.

وی با اشاره به این که تمامی راه‌های ارتباطی گلستان برای آمد و شد خودروها باز است، گفت: ۲۱۲ راهدار و ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در مناطق کوهستانی (۷۵ دستگاه) و غیرکوهستانی و جاده‌های اصلی استان در حالت آماده باش هستند.

مصدقی یادآور شد: ۲۶ راهدارخانه استان نیز آماده خدمات دهی به کاربران جاده‌ای و مردم برای سهولت در عبور و مرور هستند.

وی ادامه داد: سامانه بارشی خفیف و پراکنده برف در برخی از ارتفاعات کوهستانی استان از جمله «خوش ییلاق» آزادشهر به شاهرود، «توسکستان» گرگان - شاهرود، منطقه «گلیداغ - شلمی و اسلام آباد» شهرستان مراوه‌تپه، «دوزین» مینودشت و ۶ روستای کوهستانی «درازنو» شهرستان کردکوی فعال بوده و راهداران برای بازنگه داشتن این محورها در منطقه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴ دستگاه خودرو این اداره کل در کنار عوامل برگزاری اخذ رای در روستاهای کوهستانی و سخت گذر استان قرار دارند و تا پایان جمع آوری و انتقال صندوق ها حضور خواهند داشت.

گلستان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن با ۸۱۷ کیلومتر گردنه در فصول سرد سال برفگیر هستند.

طبق ستاد انتخابات استان گلستان ۳۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی و حفاظتی و امنیتی برای جمع آوری آرای مردم این خطه در هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای فعالیت دارند.

براساس این گزارش، در این استان یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۳۲۹ گلستانی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این تعداد را ۷۱۷ و ۷۷۶ نفر مرد و ۷۱۵ هزار و ۵۵۳ نفر زن تشکیل می‌دهند.

استان گلستان هفت نماینده از ۶ حوزه انتخابیه استان در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند در گلستان آغاز شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha