۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85403682
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمدیم؛ تا فردایی بهتر بسازیم

۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۳۴
کد خبر: 85403682
آمدیم؛ تا فردایی بهتر بسازیم

رشت- ایرنا- گیلک، تالش، ترک و فارس از سراسر گیلان در شعب اخذ رای حاضر شدند تا بگویند به میدان آمده‌اند تا فردایی بهتر بسازند؛ امروز ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ برخلاف تبلیغات گسترده دشمنان، مردم ایران و گیلان برای انتخاب اصلح‌ترین افراد از بین نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آرای خود را در صندوق های رای انداختند.

به گزارش ایرنا، ۱۱ اسفندماه، روزی دیگر برای مشارکت فرا رسید و گیلان سراسر جلوه حضور شد؛ بطوریکه پیش از بازگشایی شعب در گیلان و در نخستین ساعات امروز، زوجی سالمند تکیه داده بر نیمکت چوبی پارک برای شرکت در انتخابات اعلام حضور کردند و مشتاقانه از نخستین افرادی بودند که رای خود را ثبت کردند.

کمی آن سوتر بانویی دیگر پس از اطمینان از ثبت رای خود در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از عملکرد نمایندگان دوره یازدهم ابراز رضایت کرد و افزود: نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی همواره عملکرد مثبتی از خود نشان دادند و امیدواریم این روال ادامه داشته باشد.

بانوی میانسال دیگری نیز گفت: برای بالندگی ایران اسلامی و پاسداری از خون شهدا رای خود را در صندوق آراء انداختم؛ بعنوان یک گیلانی اگرچه با رنج ها و مشکلاتی نیز مواجه‌ هستیم اما برای آینده بهتر وطن خود ایستاده ایم و با مشکلات مبارزه می کنیم؛ما مردم رای می دهیم تا نمایندگانی که از این صندوق ها انتخاب می شوند فریادرس مردم باشند.

نمایندگان منتخب یاریگر بیماران خاص باشند

زهرا اسماعیلی دیگر فردی بود که پس از انداختن رای خود در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر انتظارش از نمایندگان منتخب بیان کرد: از نامزدهایی که بعنوان نمایندگان مجلس دوازدهم انتخاب می شوند، انتظار داریم برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان تدبیر کنند.

وی که جزو بیماران خاص است، افزود: نمایندگان باید با تصویب قوانین به نفع بیماران خاص، مشکل تامین دارو را حل کنند؛ هنگامی که برای تهیه دارو به داروخانه مراجعه می‌کنم به علت کمبود دارو نسخه پزشک کامل تحویل نمی شود و باید بقیه دارو را بصورت آزاد تهیه کنم؛ لذا از نمایندگان منتخب برای مجلس شورای اسلامی می خواهم به داد مردم برسند و مشکلات را برطرف کنند؛ منیت را کنار گذاشته و در کنار مردم بایستند.

آمدیم تا انتخابمان به نفع مردم باشد

علی عباسی فرد دیگری از میان افراد حاضر در صفوف رای با اشاره به حضور گسترده مردم گیلان در پای صندوق ها گفت: با این حضور گسترده اعلام می‌کنیم آمده‌ایم؛ انتظار داریم نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در همه زمینه‌ها به فکر مردم باشند و قوانینی تصویب کنند که نفع آن به مردم برسد.

وی از منتخبان آینده مجلس دوازدهم خواست: کم کاری را در همه زمینه‌ها کنار گذاشته و با فعالیت بیشتر مشکلی از مشکلات مردم را حل کنند.

پیرمرد سالخورده‌ای که خود را یونس اشرفی معرفی کرد هم گفت: در همه انتخابات حضوری فعال داشته و رای خودم را به صندوق انداخته ام؛ این وظیفه من و هر ایرانی دیگری است که برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کند.

وی اظهار کرد: ایرانی هستم و نان این کشور را می خورم انتظار دارم مساله بیکاری و اشتغال جوانان حل شود تا مشکلی وجود نداشته باشد.

عیسی ظهیری نیز به ایرنا گفت: کار اگر برای مردم و با علم و آگاهی باشد و نمایندگان مجلس بتوانند درد مردم مستضعف را دوا کرده و معیشت مردم را بهبود بخشند به بخشی از وظایف خود عمل کرده اند.

وی تاکید کرد: مساله گرانی، مسکن و معیشت مردم اصلی‌ترین مسائلی است که مردم گیلان و کشور با آن روبرو هستند؛ مردم در تنگنای مالی قرار دارند، نمایندگان مجلس باید قوانینی تصویب کنند تا به مردم کمک شود.

شالیکاران و چایکاران را دریابید

بهرام ایزدی نیز دقت در قانونگذاری، حذف رانت‌ها و شفافیت را از اولویت‌های کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: گیلان برخلاف ظاهر سرسبز آن از جمله استانهای محروم است و این استان با کم توجهی برخی مسئولان بالادستی مواجه است.

دقت در قانونگذاری، حذف رانت ها و شفافیت را از اولویت های کار مجلس است

وی اضافه کرد: نخستین اقدام نمایندگان مجلس باید تامین اعتبار برای پروژه های نیمه تمامی مانند آزادراه و راه آهن باشد ؛ برخی پروژه‌های نیمه تمام مانند طرح پل لاهیجان هم که سال هاست نیمه تمام مانده باید تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی تصریح کرد: اشتغال جوانان نیز از موارد مورد تاکید همه مردم این دیار است که باید به طور ویژه مورد پیگیری قرار گیرد؛ مساله بعدی حل مشکلات کشاورزان و برنجکاران است؛ محصول این کشاورزان روی دست آنان مانده و برای آن باید چاره اندیشی شود.

ایزدی با اشاره به پرداخت مطالبات چایکاران در روزهای اخیر گفت: معطل ماندن درخواست‌های مردم از نقاط ضعف نمایندگان و چالش‌های استان است؛ اگر نمایندگان این موارد را مورد پیگیری قرار دهند و با تدبیر و ارتباطات مناسب این مشکلات را حل کنند استان گیلان می تواند به رشد و توسعه مناسب دست یابد.

رای نمایندگان در مجلس شفاف باشد

مینو ابراهیمی نیز انتظارش از نمایندگان مجلس دوازدهم را رعایت شفافیت اعلام کرد و افزود: باید آرای نمایندگان درخصوص مسائل و موضوعات مطرح شده در مجلس شفاف باشد تا مردم بدانند نماینده آنان در مجلس شورای اسلامی به تصویب چه قوانینی رای داده اند.

نمایندگان منتخب باید با مردم رو راست باشند؛ به مجلس راه می یابند تا به نفع مردم قدم بردارند.

وی اضافه کرد: نمایندگان باید برای اصلاح اقتصاد کشور کار کنند و در مسائل مختلف گوش به فرمان رهبری باشند.

وی تاکید کرد: نمایندگان منتخب باید با مردم رو راست باشند؛ به مجلس راه می یابند تا به نفع مردم قدم بردارند.

زهرا یوسفی هم به خبرنگار ایرنا گفت: مردم به نمایندگان مجلس رای می‌دهند؛ لذا وظیفه آنان نیز پاسخگویی به مردم و فعالیت سازنده برای رفع مشکلات مستضعفان جامعه است.

وی تصریح کرد: مردم گیلان مشتاقانه در انتخابات شرکت کرده و رای می دهند؛ بعد از انتخابات، نوبت نمایندگان منتخب است که باید با عملکرد خوبشان در ارتباط با مردم پاسخ این مشارکت را بدهند؛ در این صورت عدالت رعایت خواهد شد .

رسول رضایی نیز یکی از ساکنان آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان نیز اظهار کرد: آمدم رای بدهم؛ اما نمایندگان منتخب از یاد نبرند که باید برای جوانان این مرز و بوم فعالیت کنند؛ باید به قول‌های خود عمل کنند و مارا نیز از یاد نبرند و نامه هایی که چند بار برای آنها ارسال کردیم را بی جواب نگذارند.

گیلان ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ واجد شرایط رای دارد که از این تعداد ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر برای نخستین بار رای می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha