۶۰ دفتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال برای رفع مشکلات رای دهندگان کرمانشاهی دایر است

کرمانشاه- ایرنا- سرپرست اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت: ۴۰ دفتر پیشخوان و ۱۹ اداره امروز ۱۱ اسفند همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برای حل مشکل مدارک رای دهندگان تا پایان ساعت اخذ رای گیری در استان دایر است.

«نادر خیر حاتمی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا؛ رفع مغایرت ها در مدارک هویتی مانند مخدوش بودن آنها و حل مشکلات شناسنامه رای دهندگان را از مهم ترین وظایف دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال در این روز عنوان کرد و تاکید کرد: تلاش ما این است که فردی از حق مسلم تعیین سرنوشت خود در جامعه محروم نماند.

وی در ادامه گفت: همه ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سطح استان به منظور کمک و تسهیل به روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا پایان اخذ رای گیری دایر هستند و به سوالات و ابهامات پاسخ خواهند داد.

خیر حاتمی اضافه کرد: ادارات ثبت احوال استان امروز به هیچ وجه شناسنامه یا کارت ملی برای فردی صادر نمی کنند و فقط تضادها و مغایریت های هویتی که مانع رای دهی آنها می شود را رفع می کنند.

به گزارش ایرنا؛ فرآیند اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه آغاز شد.

درب یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای در سراسر استان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفندماه بر روی رای دهندگان گشوده شده و مردم می‌توانند آرای خود را به صندوق بیاندازند.

در استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال شامل ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر مرد و ۸۱۱ هزار و ۱۳۹ نفر زن حق رای دارند که از این تعداد ۷۵ هزار و ۷۴ نفر از آنها رای اولی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha