رای گیری در سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذ رای در آذربایجان‌شرقی آغاز شد

تبریز - ایرنا -رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سه هزار و ۲۳۲ شعبه اخذا رای این استان آغاز شد.

«تراب محمدی»  رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی  روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رای گیری در ۵۰ حوزه اصلی و فرعی این استان برگزار می شود، افزود: رای گیری در چهار هزار و ۸۶۸ نقطه استان از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر انجام می شود و در صورت استقبال مردم، زمان برگزاری انتخابات از سوی وزارت کشور تمدید می شود.

وی اظهار کرد: مردم می‌توانند با یکی از مدارک شناسایی خود شامل شناسنامه، کارت‌ملی، کارت پایان خدمت، گواهینامه راهنمایی و رانندگی و گذرنامه در انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی دست اندرکاران انتخابات برای اخذ آرای مردم در شعبه های اخذ رای، گفت: بر اساس گزارشات رسیده، در اولین دقایق رای گیری در این استان مردم در پای صندوق های اخذ رای حضور پرشور یافته اند.

محمدی، ادامه داد: در این استان ۵۱۲ داوطلب مجلس شورای اسلامی و ۶ داوطلب خبرگان رهبری برای نشستن بر کسی این مجالس با هم رقابت می کنند که از مجموع داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۴۴ نامزد زن هستند.

وی یادآوری کرد: بیش از ۶۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در انتخابات حضور دارند که شامل اعضای ستاد انتخابات استان، اعضای شعب رای گیری، هیات اجرایی و بازرسان است.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازده اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha