مادر بابلی به همراه ۶ فرزند خردسالش پای صندوق رای حاضر شد

ساری-ایرنا- مادر دهه شصتی بابلی به همراه ۶ فرزند خردسالش در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه رای گیری روستای گرجی آباد این شهرستان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌مادر تحصیل کرده که خود از متولدان دهه ۶۰ است به همراه ۶ فرزند خود پای صندوق رای در روستای گرجی آباد در شهرستان بابل حضور یافت و رای خود را به صندوق انداخت.

مازندران حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نیمی از این جمعیت را بانوان تشکیل می دهند.

همچنین در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲۲ نامزد در مازندران رقابت می کنند که از این تعداد حدود هشت درصد بانوان هستند.

به گزارش ایرنا، برای انتخابات امروز سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی در سراسر مازندران برپا شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار است. همچنین از نظر تفکیک شهر و روستا نیز از سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رأی استان، یک‌هزار و ۴۶۸ شعبه برای مناطق شهری و یک‌هزار و ۷۴۲ شعبه برای مناطق روستایی تدارک دیده شده است. ۲ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۲۴۴ مازندرانی واجد شرایط رأی‌دهی امروز باید از بین ۳۳۲ نامزد حضور در مجلس دوازدهم و پنج نامزد مجلس خبرگان رهبری نام افراد مد نظر خود را به صندوق بیندازند تا در نهایت ۱۲ نماینده منتخب مازندرانی‌ها از ۹ حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و چهار نماینده این استان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha