برنده جشنواره فیلم فجر: برای ایرانمان بیایید/انتخابات فصل مشترک موافق ها و مخالف ها است

تبریز- ایرنا- کارگردان فیلم آپاراتچی و برنده سیمرغ بلورین و جایزه جشنواره بین المللی فیلم فجر تاکید کرد: تمام هستی ملتمان، عزت و اقتدار برای ایران است و همان گونه که فرمودند، حتی اگر اسلام را باور ندارید، برای ایران بیایید در واقع انتخابات فصل مشترک موافق ها و مخالف ها بوده تا خواست خود را به کرسی بنشانند.

غلامعلی طاهرفر روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا، در خصوص اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: بودن یا نبودن، مگر مسئله این است؟ بودن در کنار هم و نبودن در کنار هم، کدام را انتخاب کنیم؟ اگر در هر اتفاق، رویداد و ماجرایی با هم باشیم، تابلویی ماندگار و لحظه‌ای جاودان در قاموس این سرزمین است.
وی افزود: اگر با هم نباشیم چه تصویری خواهد بود؟ دوست ندارم که با هم بودن را به نفع انتخابات مصادره کنم اما با هر اندیشه، تفکر، حزب، رسته و جناحی هم که باشیم، با هم بودن چه موافق و چه مخالف، جلوه‌ای بی مثال دارد.

طاهرفر خاطر نشان کرد: انتخابات صحنه تجلی موافق‌ها و مخالف‌ها بوده و فصل مشترک این فریادهای موافق و مخالف نیز حضور همه است، حتی اگر چشم دیدن هم را نداشته باشیم. انتخابات صحنه تجلی موافق‌ها و مخالف‌ها بوده و فصل مشترک این فریادهای موافق و مخالف نیز حضور همه است، حتی اگر چشم دیدن هم را نداشته باشیم.
طاهرفر تاکید کرد: بنده خودم گلایه بسیاری دارم اما ناامید نیستم، اما با نگاه به گذشته، مجلس دوازدهم را قضاوت نمی‌کنم، رانت، لابی، جناح بندی، تساهل و تسامح را آفت مجلس و نه خاصیت آن می‌دانم.


وی افزود: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض را در مجلس یازدهم نه بی انگیزه بلکه بی رمق دیدم و قانون گذاری را مبتنی بر رای و مصلحت تمام اقشار کم اتفاق و نه بی اتفاق بود.
وی ادامه داد: رشد نارضایتی مردم را در رابطه مستقیم با کارنامه ضعیف ادوار مختلف مجلس و نه بی تفاوتی به نظام می‌دانم، عدالت، امید و نشاط را حق مسلم مردم شریف این سرزمین می‌دانم اما ظرفیت وکلای مردم را برای تحقق کافی می‌دانم؟ نه.
این کارگردان تبریزی گفت: با تمام این اوصاف، جمهوری اسلامی را مستحکم، پایدار و مقتدر و قله آرمانی را برای عالم دست یافتنی می‌دانم، اما شرط آن نیز حضور، رای، نقد و مطالبه است تا زلالی رودخانه خروشان این انقلاب شکوهمند از پس کف آلوده از مردان گاه بی کفایتش بیشتر و بیشتر نمایان شود.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، امروز یازدهم اسفند جاری آغاز شد.

آذربایجان شرقی ۱۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی و پنج عضو در مجلس خبرگان رهبری دارد.

فیلم «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، فیلمساز آذربایجان شرقی توانست سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ کارگردانی فیلم اولی را به دست آورد.

در بخش نگاه نو، سیمرغ بلورین و جایزه ویژه‌ کارگردانی فیلم اولی به قربانعلی طاهرفر برای فیلم «آپاراتچی» اهدا شد.

این فیلم به کارگردانی قربانعلی طاهرفر، کارگردان تبریزی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد و احسان لطفیان برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته روح‌الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه شصت شهر تبریز می‌گذرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha