وزیر دفاع فنلاند: هلسینکی هیچ محدودیتی برای استفاده اوکراین از سامانه‌های اهدایی قائل نیست

تهران- ایرنا- آنتی هاکانن وزیر دفاع فنلاند با بیان اینکه ما هیچ محدودیتی برای استفاده اوکراین از سامانه‌های دوربرد اهدایی قائل نیستیم، تاکید کرد: کی‌یف مجاز است با استفاده از تسلیحات اهدایی هلسینکی به خاک روسیه حمله کند.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از راشا تودی، وزیر دفاع فنلاند خاطرنشان کرد: برخلاف کشورهایی که از ترس حمله اوکراین به خاک روسیه برای در اختیار گذاشتن سلاح‌های دوربرد به کی‌یف محدودیت قائل می‌شوند، هلسینکی هیچ محدودیتی در این زمینه به اوکراین تحمیل نمی‌کند.

وزیر دفاع فنلاند همچنین با اشاره به تسلیحات اهدایی کشورهای بزرگ به اوکراین، خاطرنشان کرد: آنها حتی اگر تسلیحاتی مثل سامانه‌های موشکی دوربرد را در اختیار اوکراین بگذارند، برای استفاده کی‌یف از این تسلیحات محدودیت قائل می‌شوند اما ما هیچ محدودیتی در مورد استفاده کی‌یف از تسلیحات اهدایی‌مان به این کشور قائل نمی‌شویم.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha