لهستان: ورشو و کی‌یف در حال مذاکره برای بستن موقت مرز مشترک هستند

تهران- ایرنا- دونالد تاسک نخست‌وزیر لهستان از مذاکرات این کشور با اوکراین درباره بستن موقت مرز دو کشور در بحبوحه اعتراض‌های کشاورزان لهستانی خبر داد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از راشا تودی، نخست‌وزیر لهستان با اشاره به اینکه ورشو قصد دارد به اوکراین کمک کند، تاکید کرد: اما کی‌یف باید این موضوع را درک کند که کمک کردن ما به اوکراین نباید موجبات نارضایتی شهروندان لهستانی را فراهم آورد.

تاسک با بیان اینکه همواره به دنبال راه‌حلی برای حفاظت از بازار لهستان هستیم تا از اشباع آن توسط محصولات ارزان‌تر اوکراینی جلوگیری کنیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل به ناچار با طرف اوکراینی درباره بستن موقت مرز مشترک دو کشور و جلوگیری از ورود کالاهای اوکراینی به لهستان در حال مذاکره هستیم.

وی در ادامه سخنان خود، یادآور شد: بدون شک توافق بر سر بستن موقت مرز میان لهستان و اوکراین برای هر دو کشور دردناک خواهد بود و ورشو و کی‌یف در نهایت باید برای خروج از این بحران، به یک راه‌حل اساسی و بلندمدت دست پیدا کنند.

به نوشته راشا تودی، این اظهارات تاسک در حالی مطرح می‌شود که کشاورزان معترض لهستانی در اعتراض به واردات محصولات کشاورزی اوکراین به این کشور، خودشان پیشاپیش دست به کار شده و گذرگاه‌های مرزی دو کشور را مسدود کرده‌اند.

کشاورزان معترض لهستانی معتقدند که به تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در اوکراین امتیازات ناعادلانه‌ای داده شده است چرا که آنها به دلیل اینکه اوکراین عضو اتحادیه اروپا نیست، مجبور به تبعیت از مقررات این اتحادیه نبوده و اجباری برای پرداخت مالیات‌های وضع شده از سوی اتحادیه اروپا ندارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha