کلمبیا خرید سلاح از رژیم صهیونیستی را تعلیق کرد

تهران- ایرنا- گوستاوو پترو رئیس جمهور کلمبیا با صدور فرمانی، تمامی معاملات خرید سلاح از (رژیم) اسرائیل را تعلیق کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از الجزیره، رئیس جمهور کلمبیا پس از کشتار آوارگان فلسطینی در خیابان الرشید در شهر غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی، تمامی معاملات خرید سلاح از این رژیم را تعلیق کرد.

رئیس جمهور کلمبیا همچنین تاکید کرد که قتل و کشتار بیش از یکصد فلسطینی در صف دریافت غذا در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی نسل‌کشی است و ما را به یاد هولوکاست می‌اندازد.

پترو تصریح کرد که دنیا باید جلوی بنیامین نتانیاهو را بگیرد و نسل‌کشی جاری در غزه را به رسمیت بشناسد.

به گزارش ایرنا، پترو پیشتر نیز با انتقاد از عادت رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد که مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و (رژیم) اسرائیل باید سیاست اشغالگری را کنار بگذارد.

وی با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی، نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغالگران سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال جنگ در فلسطین اعلام کرد: [کشورهای غربی] به همان دلایلی که از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha