اهل سنت استان بوشهر آماده حماسه‌ای دیگر در انتخابات ۱۱ اسفندماه

بوشهر- ایرنا- روحانیون اهل سنت استان بوشهر در گفت‌وگوهای جداگانه از آمادگی مردم در شهرها و روستاهای سنی‌نشین این استان برای خلق یک حماسه دیگر در ۱۱ اسفندماه خبر دادند.

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا، ائمه جمعه اهل تسنن استان بوشهر در این گفت‌وگوها اعلام کردند: حضور در پای صندوق های رای و انتخاب یک فرد اصلح را به عنوان یک تکلیف دینی و واجب شرعی می دانیم و ضمن دعوت از پیروان اهل سنت که واجد شرایط رای دادن هستند، از آنها خواسته ایم که با شور و نشاط در این گردهمایی بزرگ شرکت داشته باشند.

رئیس هیئت افتا و شورای پاسخگویی اهل سنت استان بوشهر به ایرنا گفت: حضور حداکثری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی خواسته برحق رهبر انقلاب است و ما نیز به تبعیت از ایشان، در این انتخابات شرکت خواهیم کرد.

شیخ خلیل افرا افزود: دشمن به دنبال رخنه و ایجاد شکاف بین شیعیان و اهل تسنن است در حالی که ما برادران دینی در کنار همدیگر با صلح و آرامش زندگی می کنیم و در راستای اقتدار نظام اسلامی و صیانت از دست آوردها این نظام خود را مکلف و مقید می دانیم.

وی ادامه داد: یکی از مناسب ظهور اراده مردم اهل تسنن جنوب استان بوشهر و به خصوص شهرستان کنگان برای حفظ انقلاب، حضور در انتخابات است تا زمینه تقویت وحدت و حفظ امنیت استمرار یابد.

امام جمعه موقت اهل سنت کنگان تصریح کرد: در انتخابات روز ۱۱ اسفند ماه نیز بار دیگر حضوری موثر داریم تا توطئه های دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را خنثی بکنیم.

رئیس هیئت افتا و شورای پاسخگویی اهل سنت استان بوشهر یادآور شد: با حضور گسترده و حداکثری در انتخابات در کنار انتخاب افراد اصلح برای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، زمینه رفع مشکلات کشور و شهرستان های جنوبی استان فراهم می شود.

امام جمعه اهل سنت جزیره خارگ شهرستان بوشهر نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه بزرگترین رویداد سیاسی کشور به شمار می رود که با حضور حداکثری مردم می تواند افزایش اقتدار ملی را در حوزه بین الملل ایجاد کند.

شیخ احمدرضا کنعانی افزود: اهل سنت جزیره خارگ در تمامی انتخابات این چهار دهه از عمر مبارک انقلاب اسلامی، حضوری شکوهمند داشته و روز جمعه (فردا) ۱۱ اسفندماه نیز می روند تا یک بار دیگر در حماسه ای ماندگار نقشی ایفا کنند.

وی ادامه داد: ما اهالی جزیره خارگ به عنوان مرزداران جمهوری اسلامی ایران، با اتحاد و همدلی با سایر برادران مسلمان شیعی خود حضوری اثرگذار در انتخابات خواهیم داشت.

کنعانی گفت: در طی ماه های گذشته تاکنون در مساجد و جاهای متفاوت بر حضور در انتخابات تاکید کرده و آن را یک تکلیف دینی دانسته‌ایم.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای چهار نماینده در حوزه های انتخابیه " بوشهر، گناوه و دیلم"، "دشتستان" ، "دشتی و تنگستان" و " کنگان، دیر، جم و عسلویه " و همچنین انتخاب یک نماینده برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان بوشهر روز ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha