آغاز رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در استان مرکزی

اراک - ایرنا - رای‌گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از هم اکنون همزمان با سراسر کشور در تمام حوزه‌های انتخابیه استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مردم انقلابی و همیشه در صحنه استان امامین انقلاب از نخستین دقایق آغاز انتخابات با نشاط به پای صندوق‌های رای آمدند تا ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را به یک روز بزرگ و به یاد ماندنی تبدیل کنند و برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار این سرزمین رقم بزنند.

صف‌های طولانی رای قبل از شروع رسمی رای گیری در برخی از شعبه‌های اخذ رای در اراک تشکیل شده که نشان از حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات این دوره را دارد.

با پایان رسمی مهلت ثبت نام کاندیداها، ۵۲۴ نفر در سراسر استان برای حضور در مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام قطعی کردند که بعد از بررسی صلاحیت ها در هیأت های اجرایی و نظارت، ۳۶۲ نفر تایید صلاحیت نهایی شدند و در فرآیند تبلیغات نیز ۷۴ نفر از ادامه رقابت‌ها انصراف دادند و در نهایت امروز ۲۸۸ داوطلب در ۶ حوزه انتخابیه این استان برای ورود به مجلس شورای اسلامی و سه داوطلب برای ورود به مجلس خبرگان رهبری رقابت می‌کنند.

بـرای این دوره از انتخابات در استان مرکزی یک‌هزار و ۸۶ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۷۴۶ شعبه آن ثابت و ۳۴۰ شعبه سیار است.

۶۲۰ شعبه پیش‌بینی شده در این آزمون سیاسی شهری و ۴۶۶ شعبه روستایی است.

از جمعیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان مرکزی یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار نفر در انتخابات مجلس دوازدهم واجدشرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۹ هزار نفر رای اولی هستند.

ارکان اجرایی، نظارتی، بازرسی و امنیتی ستاد انتخابات استان مرکزی در سه ماه اخیر با تلاش شبانه روزی و تعامل سازنده، بستر انتخاباتی سالم و رقابتی را فراهم آورده و تمهیدات لازم را برای حفاظت از آرای مردمی اندیشیده‌اند.

بیش از ۳۰ هزار در استان مرکزی دست اندرکار برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند و ۱۵ درصد بیشتر از واجدین شرایط رای دادن برگه تعرفه اخذ رای تدارک شده است.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش‌بینی وضع هوا حاکی از کاهش دمای هوا از شامگاه امروز دارد و صبح جمعه به کمترین مقدار خود می‌رسد و در مناطق مختلف بین ۶ تا ۱۲ درجه سانتیگراد سردتر می‌شود و سرمای شبانه با شدت کمتر تا صبح شنبه تداوم دارد.

استان مرکزی از ۶ حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، خمین، محلات و دلیجان، ساوه و زرندیه، شازند و تفرش، فراهان و آشتیان هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha