مجمع هماهنگی اصلاح طلبان کرمانشاه: لیست ندادیم اما با صندوق رای قهر نمی‌کنیم

کرمانشاه - ایرنا - مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از کاندیدایی حمایت نکرده است اما این به معنای قهر با صندوق رای نیست.

به گزارش ایرنا؛ در بخشی از بیانیه مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه آمده است؛ انتخابات آزاد، سالم، رقابتی، عادلانه و با حضور صاحبان اندیشه های متکثر موجود در مملکت، اساسی ترین نشانه آزادی و از مهم‌ترین حقوق اساسی ملت به شمار می‌رود، نهاد انتخابات وسیله ای برای اعمال اراده مردم در اداره امور مملکت و تحقق حاکمیت آنها بر سرنوشت خویش و بالا بودن میزان مشارکت مردم بیانگر رضایتمندی از نحوه اداره مملکت توسط حکمرانان و مشروعیت مردمی نظام است.

در این بیانیه با طرح اینکه اعمال محدودیت در شیوه نظارت، تأیید صلاحیت و نحوه برگزاری انتخابات موجب گردیده تا بخش زیادی از مردم به این نتیجه برسند که رأیشان تأثیر گذار در تحقق مطالبات آن ها نیست؛ ابراز شده است: مشارکت حداکثری در گرو تحقق خواسته‌ها و مطالبات است لذا در همراهی با اکثریت اعضای جبهه اصلاحات اعلام می دارد به علت فراهم نبودن مشارکت حداکثری قادر به ارائه لیست نبوده اما این تصمیم به معنای قهر با صندوق رأی نیست و این دیدگاه همواره پابرجاست که هر زمانی زمینه مشارکت حداکثری فراهم شود؛ صندوق رأی مسالمت جویانه ترین روش جا به جایی قدرت است.

در ادامه بیانیه مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه آمده است؛ بر این باور هستیم، انتخابات حق هر شهروند ایرانی است که به هر دلیلی می‌تواند از آن استفاده نکند و یا با عدم شرکت در انتخابات اعتراض خود را نسبت به وضعیت موجود حاکم بر کشور ابراز نماید.

در پایان متن بیانیه مجمع هماهنگی اصلاح طلبان استان کرمانشاه آمده است: این تشکل، برگزاری انتخابات و عدم رعایت حقوق همه سلایق گوناگون را موجب کاهش مشارکت حداکثری می داند.

به گزارش ایرنا؛ روز گذشته ۲ حزب کارگزاران سازندگی و اعتدال و توسعه کاندیداهای مورد حمایت خود را برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه کرمانشاه و اورامانات معرفی و عنوان کرده بودند در سایر حوزه های استان نامزد ندارند.

استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha