۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85402631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین‌های مختلف بوشهر پیوندی ناگسستنی با نام و یاد اهل بیت دارد

بوشهر-ایرنا- کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری گفت: آیین‌های مختلف بوشهر از سور گرفته تا سوگ پیوندی ناگسستنی با نام و یاد اهل بیت عصمت (ع) دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان زند روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پنج دهه نوحه خوانی مصطفی گراشی در بوشهر اظهار کرد: ارتباط مردم استان بوشهر با ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بسیار زیاد و این ارادت در موسیقی کار و نیمه‌خوانی‌ها به وضوح نمایان شده است.

وی بیان کرد: بوشهری‌ها در نیمه‌خوانی دریانوردی با اعتقاد راسخ خود به اهل بیت طوری امیرمومنان(ع) را صدا می‌زنند به نحوی که می‌خواهند زوری در بازوی‌شان شکل بگیرد تا بتوانند تور و گوفه ( از ادوات صید و صیادی) بکشند.

کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری ادامه داد: بوشهری‌ها در جشن و سرور خود نیز از نام ائمه اطهار استفاده می‌کنند و بدین شکل "علی و یا علی... صاحب منبری..." صدا می‌زنند.

زند بیان کرد: بوشهری‌ها در عزاداری نیز به ائمه اطهار متوسل می‌شوند یعنی زندگی مردم بوشهر در سور و سوگ پیوندی ناگسستنی به ائمه اطهار دارد.

وی اظهار کرد: همان طور که در یزله خوانی دست می‌زنند و نام ائمه اطهار بر زبان جاری می‌کنند در مراسم سوگ نیز دست راست به سینه می‌زنند و عزای امام حسین (ع) را برپا و به سید شهدا لبیک می‌گویند.

زند عنوان کرد: در سور و سوگ های مردم این خطه همواره نام اهل بیت بر زبان مردمان استان بوشهری جاری است.

کارگردان، نویسنده و هنرمند بوشهری گفت: مردم استان بوشهر ریشه‌ای به اهل بیت اعتقاد وافر دارند و در همه کارها نام و یاد ائمه را زنده نگه می‌دارند.

در این آیین نوحه‌خوانان و شماری از بوشهری‌ها به حرمت پنج دهه ذکر اهل بیت از مصطفی گراشی تجلیل کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha