۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85402443
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۹ هزار مواد محترقه از یک واحد صنفی در غرب گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان تالش از کشف ۷۹ هزار و ۲۶ عدد مواد محترقه غیرمجاز در بازرسی از یک واحد صنفی خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سرهنگ محمد رستمی روز پنجشنبه با اشاره به نزدیکی چهارشنبه آخر سال و خطرات ناشی از استفاده از مواد محترقه خطرناک و غیرمجاز، اظهار کرد: مقابله با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی در ادامه از دریافت خبری در خصوص دپو تعداد زیادی مواد محترقه غیرمجاز داخل مغازه‌ای در یکی از بخش‌های شهرستان تالش و پیگیری پلیس در این خصوص خبر داد و گفت: ماموران انتظامی پس از انجام تحقیقات همه جانبه و اطمینان از صحت موضوع به آدرس واحد صنفی مورد نظر اعزام و در بازرسی از این مکان‌، ۷۹ هزار و ۲۶ عدد مواد محترقه غیرمجاز را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه در این راستا متهم ۶۲ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت، بیان کرد: طبق نظر کارشناسان ارزش تقریبی مواد محترقه کشف شده یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: همه ساله در چهارشنبه آخر سال با حوادث و صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه و ترقه‌های قاچاق و دست‌ساز مواجه می‌شویم که لازم است خانواده‌ها در این ایام مراقب فرزندان خود باشند و با نظارت، کنترل و آگاه کردن آن‌ها از خطرات استفاده از این اقلام، جلوی حوادث ناگوار را بگیرند.

۹ دستگاه موتورسیکلت سرقتی داخل مخفیگاه مالخر

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی رودسر از دستگیری سارق و مالخر موتورسیکلت‌های این شهرستان خبر داد و گفت: از مخفیگاه این مالخر ،۹ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شد.

سرهنگ سید جلال‌الدین جوانمردی با تاکید بر حذف زمینه‌های وقوع جرم، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

وی در ادامه از شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص سرقت موتورسیکلت آن‌ها طی ماه‌های گذشته در نقاط مختلف شهرستان رودسر خبر داد و بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۱ با انجام تحقیقات و استفاده از شیوه‌های کشف جرم یک متهم را در این پرونده‌ها شناسایی و وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر به اعتراف این فرد به سرقت ۹ دستگاه موتورسیکلت و فروش آن‌ها به یک مالخر اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مالخر ۵۴ ساله نیز در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر و موتورسیکلت‌های سرقتی از مخفیگاه وی کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه موتورسیکلت‌ها به شکات تحویل داده شد، افزود: سارق ۳۶ ساله به همراه مالخر با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سرهنگ جوانمردی در پایان از شهروندان خواست، برای پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه ضمن توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس از وسایل بازدارنده ماننده دزدگیر، زنجیر و قفل پدال و فرمان استفاده کرده و از پارک خودرو و موتورسیکلت در مکان‌های خلوت و فاقد روشنایی خودداری کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha