۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان سیل زده عباس آباد اختصاص یافت

نوشهر - ایرنا - فرماندار عباس آباد از اختصاص ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای این شهرستان سیل زده غربی استان مازندران خبرداد.

به گزارش ایرنا، سیل شامگاه ۱۳ آبان ماه امسال در مازندران به زیرساخت های شهری و روستایی ۱۵ شهرستان استان بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است که بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران بیشترین مقدار این خسارت به شهرستان عباس آباد در غرب مازندران گزارش شده است.

سیل سبب تخریب سه دستگاه پل ارتباطی، آب بردگی راه ها، آبگرفتگی واحدهای مسکونی و خسارت به لوازم زندگی مردم، تلفات دام، تخریب آثار تاریخی و مکان های بهداشتی در شهرستان عباس آباد شد.

پس از این واقعه مسوولان ملی از جمله وزیر کشور به همراه معاونانش و استاندار مازندران و دیگر مدیران استانی و محلی از نقاط خسارت دیده سیل در شهرستان عباس آباد بازدید کردند و بنا به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در آن مقطع زمانی نزدیک به ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در نقاط پرخطر به ویژه در رودخانه های شهرستان های درگیر سیل از جمله عباس آباد مشغول ارایه خدمات شدند.

در این پیوند جواد اصلانی فرماندار عباس آباد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریالی در راستای بازدیدی که وزیر کشور در آبان ماه امسال از نقاط مختلف سیل زده شهرستان به ویژه روستای پرچور بخش مرکزی عباس آباد داشت، دستور داد که برای بازسازی پل تخریبی منطقه این میزان اعتبار اختصاص داده شود.

وی اظهار کرد : هم اینک پیمانکار با تجهیز کارگاه در صدد است عملیات اجرایی این طرح را در هفته آینده در این منطقه شروع کند و تمام برنامه ریزی های آن است که در کوتاه مدت این پل بازسازی و مشکلات عبور و مرور روستاییان بخش مرکزی این شهرستان رفع شود.

۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان سیل زده عباس آباد اختصاص یافت

فرماندار عباس آباد گفت : از زمان بروز واقعه سیل خانمان برانداز در این شهرستان با همراهی و همگامی شهرداری ها گام های موثری برای ترمیم خرابی ها و بازسازی سایر پل های تخریبی برداشته شده که نمونه آن می توان به مقاوم سازی پل "پلنگ آبرود " در کلارآباد، پل "طبیعت "، "خرک آبرود " سلمانشهر واقع در روستای "کرات کتی " و "تازه آباد "، "گل کوه " بخش کلارآباد اشاره کرد.

اصلانی افزود : برابر گزارش ها و بازدید های میدانی روند عملیات مقاوم سازی و بهسازی پل پلنگ آبرود بخش کلارآباد به مرحله پایانی رسیده و نکته دیگر آن شهرداری این شهر با همراه منابع امور آب ماشین آلات را پای کار آورد و اقداماتی در زمینه لایروبی و ساخت دیواره های حفاظتی این رودخانه را انجام داد.

به گفته این مسوول، جمع بندی گزارش هایی که دریافت شده از زمان وقوع سیل تاکنون ، در کنار این اقدامات کار ساماندهی حدود ۵۰۰ متر و دیواره سازی حفاظتی حدود ۲۰۰ متر از رودخانه های جاری این شهرستان از جمله خرک آبرود سلمانشهر، کرات کتی، تازه آباد، کاظم رود، تیلور سر محدوده روستای تیلا کنار و نارنج بند بن سلمانشهر، چارز بخش کلار انجام گرفت.

وی بیان داشت : حدود ۴۰ روز ماشین آلات مانند بیل میکانیکی و خودروهای سنگین برای ساماندهی رودخانه ها و ساخت دیواره های حفاظتی در این شهرستان سیل زده با همراهی شهرداری ها پای کار بودند تا عملیات ترمیم نقاط سیل زده و لایروبی رودخانه ها به منظور پیشگیری از خطرات سیل های بعدی با شتاب انجام گیرد.

فرماندار عباس آباد با قدردانی از صبوری مردم سیل زده این شهرستان در برابر خسارت های سیل ابراز امیدواری کرد : مسوولان این شهرستان برای بازسازی کامل این شهرستان تا پای جان ایستاده اند و همه تلاش ها بر آن است تا بتوانند با بهره گیری از همه ظرفیت ها و امکانات به طور کامل زیرساخت های آسیب دیده شهرستان را به روال گذشته بازسازی کنند.

برابر آمار در شهرستان عباس آباد ۹ رودخانه شامل نمک آبرود، پلنگ آبرود، اسپی رود، تیلور سر، خرک آبرود، اسب چین، کاظم رود، ولیکستان و خانی رود جریان دارد.

این شهرستان با برخورداری از سه نقطه شهری، ۴۵ نقطه روستایی و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha