۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85402407
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۶۹۰ شعبه اخذ رای در گیلان به روی مردم گشوده شد

رشت - ایرنا - رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس شورای همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۶۹۰ شعبه اخذ رای شهری و روستایی استان گیلان آغاز شد.

رئیس ستاد انتخابات گیلان در این رابطه به ایرنا گفت : از این تعداد ۹۸۶ شعبه در شهرهاست و هزار و ۷۰۴ شعبه روستایی در این انتخابات آماده شده است ضمن آنکه ۲ هزار و ۳۱۷ شعبه ثابت و ۳۷۳ شعبه سیار است.

محمد جلایی تصریح کرد: همچنین یک مورد هم شعبه فرعی ارامنه استان تهران داریم.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه انتخابات در حوزه انتخابیه رشت و خمام تمام الکترونیکی برگزار می شود حدود سه هزار صندوق هم برای این حوزه انتخابیه فعال شده است.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع با احتساب انصرافی ها در مجموع ۳۵۰ نامزد انتخاباتی در عرصه رقابت ها باقی مانده اند که برای کسب ۱۳ کرسی نمایندگی مجلس در ۱۱ حوزه انتخابیه استان به میدان آمده اند.

به گفته جلایی، از این تعداد ۳۱۵ نفر مرد و ۳۵ نفر دیگر بانوان هستند. ضمن آنکه در ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در استان گیلان پنج نامزد برای کسب چهار کرسی استان در این مجلس رقابت خواهند کرد.

وی آمار واجدین شرایط رای دادن در استان ۲ میلیون و ۱۲ هزار و ۵۹۷ نفر عنوان کرد و افزود : از این تعداد یک میلیون و ۶ هزار و ۴۷۴ نفر مرد و یک میلیون و ۶ هزار و ۱۲۳ نفر زن هستند.

وی تصریح کرد : از کل واجدین شرایط فقط ۷۰۳ هزار و ۵۱۱ نفر در شهرستان رشت هستند که بر اساس رصد ادوار مختلف قالب ساکنان مرکز استان گیلان روزهای رای گیری به زادگاه خود مراجعه کرده و آنجا آرا خود را به صندوق می ریزند.

جلایی همچنین آمار رای اولی های استان را ۸۶ هزار و ۱۶۶ نفر ذکر کرد که ۴۴ هزار و ۹۵ نفرشان مرد و ۴۲ هزار و ۷۱ زن هستند.

وی جمعیت دست اندرکار امر انتخابات اعم از عوامل اجرایی، بازرسی و ناظرین را ۴۵ هزار نفر ذکر کرد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری امروز آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha