وزیر خارجه چین: پکن از اصلاح شورای امنیت حمایت می‌کند

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه چین در دیدار با نمایندگان دائمی کویت و اتریش در سازمان ملل متحد، تاکید کرد: همبستگی و همکاری جامعه جهانی باید در یک جایگاه مهم و مورد اجماع گسترده جامعه جهانی قرار گیرد و پکن از اصلاحات شورای امنیت در جهت درست حمایت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از تارنمای وزارت امورخارجه چین، وانگ یی وزیر امور خارجه چین در دیدار با طارق البنای و الکساندر مارشیک روسای مشترک مذاکرات بین دولتی درباره اصلاحات شورای امنیت در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار داشت: پکن از اصلاحات شورای امنیت در جهت درست، افزایش کرسی‌های نماینده کشورهای در حال‌توسعه، ایجاد «فرصت بیشتر به‌ کشورهای کوچک و متوسط برای مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها» و «امکان استفاده همه اعضای شورا از اصلاحات» حمایت خواهدکرد.

وی گفت که کشورش همواره از اقتدار سازمان ملل متحد حمایت کرده و از ایفای نقش اصلی سازمان ملل متحد در امور بین‌المللی استقبال می‌کند.

وانگ با بیان اینکه جهان دچار تحولات زیادی شده است، تصریح کرد: کشورها انتظار دارند که سازمان ملل نقش پیشرو در رسیدگی به چالش‌های جهانی ایفا کند و شورای امنیت هم مسئولیت حفظ صلح و امنیت جهانی را به خوبی اجرا کند.

وزیر امور خارجه چین تاکید داشت: همبستگی و همکاری جامعه جهانی باید در یک جایگاه مهم و مورد اجماع گسترده جامعه جهانی قرار بگیرد.

طارق البنای و الکساندر مارشیک نمایندگان دائمی کویت و اتریش در سازمان ملل متحد در دیدار با وانگ، ضمن قدرددانی از حمایت چین از «اهداف و اصول منشور ملل متحد» و «چندجانبه گرایی»،تمایل خود برای به حفظ ارتباط و مشورت با چین در خصوص اصلاحات شورای امنیت را ابراز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha