اسامی نهایی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات اعلام شد

کرمانشاه - ایرنا - اسامی نهایی ۱۱ نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اعلام شد.

علیرضا حیدری فرماندار شهرستان پاوه مرکز حوزه انتخابیه اورامانات، شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: حوزه انتخابیه اورامانات ۲۰ نفر تایید صلاحیت شده داشت اما با انصراف تعدادی از آنها در نهایت شاهد رقابت ۱۱ نفر برای کسب یک کرسی مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

وی مجموع واجدان شرایط رای دادن در این حوزه را ۱۷۵ هزار نفر ذکر کرد.

طبق گفته حیدری تعداد شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه ۲۴۷ شعبه شامل ۶۹ شعبه در جوانرود ، ۴۹ شعبه در ثلاث باباجانی ، ۵۵ شعبه در روانسر و در نهایت ۷۴ شعبه در پاوه است.

فرماندار شهرستان پاوه مرکز حوزه انتخابیه اورامانات در ادامه گفت: ۱۷۵ هزار نفر در این حوزه انتخابیه واجد شرایط رای دادن هستند.

وی تعداد عوامل اجرایی در این حوزه انتخابیه را نیز چهار هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا؛ حوزه انتخابیه اورامانات شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در شمال غربی استان کرمانشاه یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اسامی نهایی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اورامانات اعلام شد

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha