حدود ۱۴۸ هزار نفر در بابلسر و فریدونکنار واجد شرایط رای دادن هستند

ساری - ایرنا - فرماندار بابلسر گفت: حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار ۱۴۷ هزار و ۹۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۱۱ اسفند دارد.

مجتبی قلی پور باقری روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای ۲ شهرستان ساحلی بابلسر و فریدونکنار ۱۲۶ صندوق اخذ رای در نظر گرفته شد که سهم بابلسر ۶۶ صندوق و فریدونکنار ۶۰ صندوق اخذ رای است.

وی اظهار داشت: در این ۲ شهرستان پنج هزار و ۵۰۰ نفر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات پیش رو را بر عهده دارند.

فرماندار بابلسر ادامه داد: تمامی زیر ساخت های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور در شهرهای ساحلی بابلسر و فریدونکنار مهیا است.

شهرستان بابلسر و فریدونکنار ۲۰۵ هزار نفر جمعیت دارد که این ۲ شهر ساحلی مازندران یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

حدود ۱۴۸ هزار نفر در بابلسر و فریدونکنار واجد شرایط رای دادن هستند

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در استان مازندران با سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ آغاز می شود.

حوزه های انتخابیه ۹ گانه مازندران شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار"است که بیشترین شعب اخذ رای مربوط به بابل، ‌ساری و آمل است.

سه هزار و ۲۱۰ صندوق رای برای حوزه های انتخابیه مازندران در نظر گرفته شد که از این تعداد شعب اخذ رای ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت و ۶۴۱ شعبه سیار در ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات مستقر هستند، همچنین از مجموع شعب اخذ رای در مازندران یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه در روستاهای استان برپا می شوند.

تعداد حوزه های انتخابیه فرعی و اصلی در مازندران ۵۹ حوزه است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در سه مرحله توسط هیئت اجرایی در استان، هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و همچنین افرادی که انصراف دادند، در نهایت ۳۳۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha