مشارکت بالای مردم در انتخابات زمینه ساز تصحیح محاسبات دشمنان ایران خواهد بود

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: مشارکت بالای مردم زمینه ساز تصحیح محاسبات دشمنان ایران خواهد بود و در چنین شرایطی همه نهادهای متولی انتخابات باید به وظایف خود در این زمینه واقف باشند و بدانند که زمینه سازی برای برگزاری یک انتخابات پرشکوه چه پیامدهای مثبتی برای آینده ایران خواهد داشت.

عابد اکبری در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص بیانات رهبری در خصوص اینکه انتخابات را باید از زاویه منافع ملی نگریست، اظهار داشت: انتخابات از لوازم بنیادی نظام‌های سیاسی مردم‌سالار است؛ اهمیت این موضوع نه فقط به واسطه نقش آن‌ در ساخت جامعه مردم‌سالار که در تأثیراتی است که کارکردهای این نظام بر ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه بر جای می‌گذارد.

وی گفت: عرصه امنیت ملی نیز به عنوان یکی از عرصه‌های مهم زندگی سیاسی متأثر از کارکردهای نظام انتخاباتی است. امنیت ملی، به معنای عام، بالاترین ارزش ملی است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: امنیت ملی برآیند نبود آسیب پذیری‌های داخلی و تهدیدات خارجی برای کشور است به گونه‌ای که افزون بر فقدان تهدیدات خارجی، شرایط و وضعیتی بر کشور حاکم است که امکان شکوفا شدن استعدادهای آحادِ ملت و به فعلیت رسیدن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ملی نیز فراهم است.

اکبری گفت: از این‌ رو، امنیت ملی متضمن و مستلزم وجود رابطه متناسب و متوازن بین میزان کارآمدی نظام و مطالبات مردم است که رضایت‌مندی آنان را تولید و تأمین می‌کند. اما تحلیل پیامدهای انتخابات طی سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر یک از انتخابات انجام شده به طور مستقیم بر چگونگی تعاملات جامعه بین‌المللی با جمهوری اسلامی تأثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: انتخابات پیش روی مجلس در ۱۱ اسفند نیز با توجه به چالش‌های سیاست‌خارجی چه در حوزه منطقه‌ای و تحولات مربوط به پیامدهای جنگ غزه و چه اختلافات مستقیم با غرب نقش ویژه خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان داشت: به طور مشخص نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در اسفندماه و تصمیم احتمالی حکام در باره فعال‌سازی مکانیسم ماشه و بازگشت پرونده اختلافات به شورای امنیت سازمان ملل متحد، می‌تواند زیر سایه انتخابات اسفند رویه‌ دیگری پیدا کند. اکنون چشم ناظران مسائل سیاسی بین المللی به انتخابات یازدهم اسفند است.

وی در پایان خاطرنشان‌ کرد: تردیدی نیست که مشارکت بالای مردم زمینه ساز تصحیح محاسبات دشمنان ایران خواهد بود. در چنین شرایطی همه نهادهای متولی انتخابات باید به وظایف خود در این زمینه واقف باشند و بدانند که زمینه سازی برای برگزاری یک انتخابات پرشکوه چه پیامدهای مثبتی برای آینده ایران خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha