اعتراض ۶ نامزد مجلس به لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - ۶ نفر از نامزدهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه با امضای متنی به آنچه که «عهدشکنی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در آستانه انتخابات» نام نهاده‌اند، اعتراض کردند.

در این متن اعتراضی که امروز پنجشنبه در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه قرار گرفت؛ آمده است: براساس رای گیری در شورای ائتلاف قرار بود نامزدهایی که بیشترین رای را می آورند در لیست شورا قرار بگیرند؛ اما بر خلاف توافق جمعی، اسامی افرادی در لیست قرار گرفته که در رای گیری، جایگاه پایین تری داشتند.

متن کامل اعتراضی این نامزدها به شرح ذیل است؛

مردم صبور و مقاوم و رنج کشیده کرمانشاه؛ مستحضر باشید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه کرمانشاه جهت انتخاب کاندیداهای مورد حمایت خود بر اساس روش جاری اعلامی ائتلاف از لیست چند ده نفره حدود هفتاد نفر) با بررسی و مصاحبه به لیست ۱۸ نفره رسید و در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲ همایشی با حضور حدود یک هزار نفر و ارائه سخنرانی ۱۸ نامزد برگزار شد که بایستی ۹ نفر بر اساس رای گیری مردم حذف می‌شدند و با مصاحبه مجدد سه نفر دیگر حذف و لیست ۶ نفر به مرکز ارسال و در نهایت لیست سه نفره مورد حمایت ائتلاف اعلام میشد ولی با کمال ناباوری نفراتی که در کسب آرا در جایگاه‌های ۱۸ و ۱۷ و ۱۱ قرار داشتند یعنی آقایان مصری و رشیدی و جاسمی که منتخب رای گیری همایش نبودند و حذف شده بودند به عنوان لیست مورد حمایت ائتلاف اعلام گردیدند.

در ادامه این متن آمده است: این اقدام توهین به شعور مردم نقض قانونمداری زیر سوال بردن صداقت عدم پایبندی به رای و عدم احترام به خواست مردم است و تیر آخر را بر پیکر نیمه جان ائتلاف وارد کرد و موجب بی اعتمادی به واژه نیروهای انقلاب که این ائتلاف آنرا به یدک می کشد. شد. این اقدام یکی از مظاهر اعلای فساد و تبعیض و نشانه وجود پدرخواندگی و تمامیت خواهی مدعیان دروغین حمایت از قشر ۹۶ درصدی است و مضافا اینکه بند ۴ بیانیه ائتلاف مبنی بر نظر سنجی از یکی از مراکز معتبر تهران در روش جاری اعلامی وجود نداشت و صرفا برای توجیه اقدام عهدشکنانه خود اضافه شده است.

ما داوطلبان منتخب مردمی در همایش فوق الاشعار از ابتدا با شعار مبارزه فساد و تبعیض عدم تخریب رقبا، و تکیه بر سلامت انتخابات و رای پاک و عدم استفاده از بیت المال و عدم وامداری به هیچ منبع مالی با هدف مقابله با فساد دانه درشتها و افراد پشت پرده وارد صحنه انتخابات شدیم و راسخانه بر عهد خود پایبند هستیم و معتقدیم که مردم از فساد و تبعیض بسیار بیشتر گله مند هستند تا از فقر که فقر مولود فساد و تبعیض است.

لذا با هدف تنویر افکار عمومی در انتخاب آگاهانه ضمن اعلام تاکید بر آرمانهای انقلاب و بیزاری از اقدام توهین آمیز شورای ائتلاف کرمانشاه از تمامی مردم صبور و مقاوم کرمانشاه استدعا داریم با مشارکت حداکثری و رای به افراد شایسته به تمامیت ،خواهی عدم احترام به خواست مردم و پدرخواندگی در لیست اعلام شده پایان دهند و افرادی پاکدست و فسادستیز و کارآمد را جهت پیگیری سرنوشت چهار ساله شهرستان کرمانشاه انتخاب نمایند.

این متن به امضای محمدرضا واحدی، تورج عباسی، بهزاد باقری، میترا گلستانی، فرامرز یوسفوندی و حاتم امیریان رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت سه کرسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی دارد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۲ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه شامل کرمانشاه با سه کرسی نمایندگی، اورامانات (شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر) یک کرسی، حوزه انتخابیه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب یک کرسی، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو یک کرسی، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی یک کرسی و حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین یک کرسی است.

در این دور از انتخابات ۲۴۹ کاندیدای مجلس شورای اسلامی و نیز سه کاندیدای مجلس خبرگان رهبری صلاحیتشان در استان کرمانشاه تایید شده است.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد شعب اخذ رای جانمایی شده در استان هزار و ۶۶۰ شعبه است همچنین در استان کرمانشاه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بالای ۱۸ سال حق رای دارند.

برای شهرستان کرمانشاه ۱۶ هزار نفر و نیز برای کل استان ۳۲ هزار مجری انتخابات در نظر گرفته شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha