۱۴۵ هزار شهروند حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر واجد شرکت در انتخابات هستند

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار رامیان گفت: حدود ۱۴۵ هزار نفر در حوزه انتخابیه رامیان و آزادشهر واجد شرایط رای دادن در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری هستند.

علی‌ جوان حاذق‌خواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد حدود هشت هزار نفر برای نخستین بار شرکت در انتخابات را در کارنامه سیاسی خود تجربه می‌کنند.

وی افزود: ۱۹۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در مناطق شهری و روستایی ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر، مسوولیت جمع آوری آرای مردم را بر عهده دارند.

فرماندار رامیان گفت: پنج هزار نفر به عنوان هیات‌های اجرایی، نظارت و معتمدان شعب، نمایندگان فرماندار، نیروهای پشتیبانی و نظامی و امنیتی به طور مستقیم اجرای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در این حوزه انتخابیه برعهده دارند.

وی با اشاره به فراهم بودن تمام امکانات از جمله فضاهای عمومی، مساجد و محل‌های نصب تبلیغات برای نامزدهای انتخابات در ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر، گفت: رقابت‌های تبلیغاتی در این حوزه سرزمینی با کمترین تنش در سلامت و امنیت برگزار شد.

فرماندار گفت: تمام شرایط برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های اخذ رای در این حوزه انتخابیه فراهم است و امیدواریم برگ زرین دیگری در تاریخ سیاسی این منطقه رقم بخورد.

به گزارش ایرنا، ۲ شهرستان رامیان و آزادشهر با مجموع تقریبی ۲۰۰ هزار جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

استان گلستان ۱۴ شهرستان، شش حوزه انتخابیه و هفت نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا دو نماینده و حوزه‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز حوزه انتخابیه مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه هر کدام یک نماینده دارند.

علاوه براین، استان گلستان دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس خبرگان رهبری است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha