گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

تهران - ایرنا- نمایشگاه‌هایی همچون «گستره معنا»، «خارج از محدوده»، «رو به آفتاب جنوب»، «رویای شب» و «خاطره‌ها و فراموشی» اسفندماه در گالری‌ها و نگارخانه‌های پایتخت برپا هستند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی ایرنا، پایان هفته فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است تا از نمایشگاه‌های مختلف در این حوزه دیدن کنند، نمایشگاه‌هایی از جمله «گستره معنا»، «تنه‌ها حرف می‌زنند»، «گاو دردی»، «خارج از محدوده» و «رویای اثر» جمعه- ۱۱ اسفندماه در بعضی از گالری‌ها و نگارخانه‌های تهران افتتاح می‌شوند که در این گزارش معرفی می‌شوند.

«گستره معنا» در گالری نگر

نمایشگاه گروهی «گستره معنا» منتخبی از آثار مجسمه‌خط معاصر ایران در بزرگداشت و یادبود پیشگامان هنر نوگرا؛ پرویز تناولی و فرامرز پیلارام با نمایشگاه‌گردانی کیانوش معتقدی ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری نگر به نشانی زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول افتتاح می‌شود و تا ۲۷ فروردین ۱۴۰۳جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ و سایر روزها ساعت ۱۲ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

آثار احمد آریامنش، علیرضا آستانه، علیرضا آذر، عباس اکبری، طاها بهبهانی، پروین حیدری‌نسب، امیرحسین جباری، محسن دائی‌نبی، محمود زنده‌رودی، هادی روشن‌ضمیر، محمد رسولی‌نژاد، علی زندشفیق، بهروز زیندشتی، رامین شیردل، حسین شیرازی، کامبیز صبری، عین‌الدین صادق‌زاده، قدرت‌الله عاقلی، محمدرضا عموزاد، محمد فدایی، غلامحسین فرخ‌نسب، شاهرخ فریوسفی، کوروش گلناری، بهروز کیانی، سعیده مهتدی و محمود وطن‌خواه در «گستره معنا» به نمایش گذاشته می‌شود.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«آنچه شد» در گالری شیدایی

نمایشگاه گروهی «آنچه شد» ۱۱ تا ۲۵ اسفند با آثاری از آربی کشیشیان، شادی سعیدی، یاسمن خالقی، پگاه شاملو، شقایق سعیدی و نرگس رنجبر به صورت آنلاین در سایت گالری شیدایی برپاست.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: «در ۱۱ ماه گذشته گالری شیدایی میزبان هنرمندان متعددی بوده است. تقابل تاثیر نمایشگاه‌های این هنرمندان چه بر هنرمند و چه بر روند گالری امری مهم و قابل ملاحظه است. از این رو بر آن هستیم تا در آخرین رویداد گالری شیدایی در سال ۱۴۰۲ میزبان آثار تعدادی از این هنرمندان در نمایشگاهی آنلاین باشیم.»

«تنه‌ها حرف می‌زنند» و «پروژه بال» در گالری اِو

نمایشگاه‌ انفرادی آثار جلال فاطمی با عنوان «تنه‌ها حرف می‌زنند» ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری اِو به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی سه، پلاک پنج افتتاح می‌شود و تا ۲۲ اسفند دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۹ دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. همچنین نمایشگاه «پروژه بال» آثار عکس و چیدمان محمد نظری ۱۱ تا ۱۸ اسفند در فضای یک/ سوم گالری اِو برپاست.

«گاو دردی» در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه مجسمه‌های عارف رودباری با عنوان «گاو دردی» ۱۱ تا ۲۰ اسفند از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولی‌عصر، بعد از پل پارک وی، بالاتر از خیابان فرشته، رو به روی بانک صنعت و معدن، پلاک ۲۷۹۸، مجموعه‌ هنری آرتهال دایر است.

عارف رودباری متولد ۱۳۶۷ و فارغ‌التحصیل رشته‌ گرافیک است. او مجسمه‌سازی را از سال ۱۳۸۹ آغاز کرده و از همان نخستین نمایشگاه‌ تا به امروز که در بیش از ۱۴ نمایشگاه گروهی و انفرادی حضور داشته، مورد استقبال مخاطبان و بازار هنر تجسمی بوده است. آثار او معمولا با فلز و یا ترکیب فلز با دیگر مواد همچون پاپیه‌ماشه یا چوب خلق شده و بیشتر با عنصر «گاو» به عنوان نمادی از آنچه مد نظر دارد، همراه است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«آوازهای گوزن‌های سیاه» در گالری بام

نمایشگاه آثار نقاشی ایرج شایسته پور با عنوان «آوازهای گوزن‌های سیاه» ۱۱ تا ۲۲ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بام به نشانی خیابان سنایی، کوچه نوزدهم، پلاک ۱۶، زنگ ۲ دایر است.

«خارج از محدوده» در گالری ابتدا

نمایشگاه انفرادی سجاد شهبازی بختیاری با عنوان «خارج از محدوده» ۱۱ اسفند ساعت ۱۷ تا ۱۹ در گالری ابتدا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از میدان ولی‌عصر، کوچه فرخی، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا ۱۵ اسفند ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه دارد.

«سَنتِز» در گالری ژاله

نمایشگاه انفرادی مجسمه شهرزاد ولی زاده با عنوان «سنتز» ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک چهار افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اسفند ساعت ۱۳ تا ۲۰ ادامه دارد. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

ولی زاده تحصیلکرده رشته هنرهای تجسمی و گرافیک در مقطع کارشناسی ارشد است. او در مجموعه «سَنتِز» کوشیده تا با بیانی نمادین به فردیت انسان مدرن اشاره کند و در این راه از رنگ و بافت به صورت تصادفی مدد گرفته است تا با خلق شکلی بدنمند فردیت به سرقت رفته انسان را به او باز گرداند. فردیت در نگاه وی راه حلی بدست آمده از تضاد و کشمکش بین تکثیر هویت انسانی و تقلیل و سرکوب آن است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«رویای اثر» در گالری خورشید

نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی «رویای اثر» با ۵۲ اثر از ۲۶ هنرمند در هفت رشته؛ نقاشی، عکاسی، خوشنویسی، دیجیتال آرت، مجسمه، نقاشیخط، تذهیب با نمایشگاه‌گردانی آیناز زارعی ۱۱ تا ۱۵ اسفند ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری خورشید واقع در بلوار آفریقا، کوچه تور، پلاک ۷۰، طبقه یک، واحد یک دایر است. اختتامیه رویداد ۱۶ اسفند برگزار می شود.

آدرینه زهرابی، آرش حقانی ذبیحی، آزاده رجائی، آناهیتا چیت ساز، بهاره مشایخ، پرنیا دبیری، تبسم ابراهیمی کیاسری، زهرا آذریان، سمانه ملاک، سمیه شاه حسینی، عارفه رحیمیان، فاطمه پیمان پاک، فائزه شهبازی، کاملیا احمدی، لیلا راهل، محمدمهدی پوراروج، محیا رحمتی، مریم مومنی خناری، مسعود اسلامی فرد، ملیکا ابراهیم پور روشناوند، مهسا صانع، مهلا مقصودی، ناهید منصوری، نشاط محمدزاده، نیلوفر ولی‌زاده، هلیا اعتمادی از هنرمندان این رویداد هستند.

«رو به آفتاب جنوب» در گالری هما

نمایشگاه انفرادی چیدمان کیان وطن با عنوان «رو به آفتاب جنوب» دهم اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری هما به نشانی خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک هشت، واحد یک افتتاح می‌شود و تا ۱۸ اسفند ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری ۱۱ اسفند تعطیل است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«رویای شب» در فرهنگسرای ملل

نمایشگاه عکس گروهی «رویای شب» با موضوع عکاسی نجوم، ستارگان و بناهای تاریخی در شب توسط مجموعه عکاسان خلاق، ۱۰ اسفند ساعت ۱۰ در نگارخانه ملل واقع در بوستان قیطریه، فرهنگسرای ملل افتتاح می‌شود و تا ۱۶ اسفند ساعت ۹ تا ۱۷ ادامه دارد. ساعت کار این نمایشگاه در روز پایانی (۱۶ اسفند) ۱۴ تا ۱۷ است.

مریم دُرستانی، مسلم اسلامی، مجتبی عباس زاده، مجید قاسمی، سهراب خالقی، حمید رضا اسماعیل، محمد هدایتی، سعید احمدی، آریا صفوی، محمود محمدی زاده، سید عماد تهامی، علی(پوریا) سعادت، فرهنگ مرادی، نیما جبراییلی، مهدیه عرفانیان صفار، علیرضا نوروزی، سید علی معزی، پارسا شیروانی، علی مهران، راضیه رضایی، رعنا کوسجی، مهراد ملایی، سعید حسین مردی، سیدعلی علی پور، مراد غریبی، مجتبی ده پویه، سعید مولوی و منصوره موسوی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

«درختانی که بی‌صدا آواز می‌خوانند» در نگارخانه بهارک

نمایشگاه انفرادی صالحه انصاری با عنوان «درختانی که بی‌صدا آواز می‌خوانند» شامل ۲۵ تابلوی نقاشی رنگ روغن ۱۱ اسفند ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه بهارک واقع در میدان ونک، ده ونک، کوچه شهید صابری، کوچه یکم، پلاک یک افتتاح می‌شود و تا ۱۶ اسفند ساعت ۱۷ تا ۲۰ ادامه دارد.

«خاک و آتش» در نگارخانه آفتاب

نمایشگاه سرامیک «خاک و آتش» با آثاری از نسیم طاهری ۱۱ اسفند ساعت ۱۴ در نگارخانه آفتاب فرهنگسرای نهج‌البلاغه واقع در خیابان دکتر شریعتی، روبه روی خیابان دولت، خیابان امامزاده افتتاح می‌شود و تا ۱۶ اسفند ساعت ۱۰ تا ۱۸ برپا است.

عکس فرش‌های دوران قاجار در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس فرش‌های دوران قاجار با نمایشگاه‌گردانی کیانوش معتقدی پژوهشگر هنر دوران قاجار و معاصر ایران نهم اسفند تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۳ شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۶ و پنجشنبه‌ها ساعت ۸ تا ۱۲ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهارشیراز، پارک بهارشیراز دایر است.

این نمایشگاه شامل عکس‌هایی از دوران قاجار است که در آنها فرش به عنوان عنصری مهم در صحنه‌پردازی و چیدمان استفاده شده است. محمدرضا طهماسب‌پور و تورج ژوله نیز به عنوان مشاوران این نمایشگاه همکاری و راهنمایی کرده‌اند. امید خاکباز نیز طراحی پوستر نمایشگاه را بر عهده داشته است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

در بیانیه نمایشگاه آمده است: «آنچه در این نمایشگاه موضوع پژوهش و واکاوی بوده، مطالعه‌ جایگاه «فرش ایرانی» در ترکیب‌بندی و صحنه‌پردازی عکس‌های دوره‌ قاجار است. فرش در این دوره به عنوان عنصری نمادین از اصالت در فرهنگ زندگی ایرانیان، به عنوان پس‌زمینه یا زیرانداز در چیدمان صحنه‌ عکس‌های پرتره یا گروهی نقشی کلیدی یافت. بسیاری از نمونه عکس‌های باقیمانده از رجال حکومتی، نظامی و علمای مذهبی طراز اول این دوران با استفاده از فرش به عنوان عنصر بصری غالب در آرایش صحنه و گاهی با هدف یادآوری ارتباط و دل‌بستگی میان شخصیت پرتره با مفاهیم ملی و میهنی، در کاربست معنایی عکس‌ها ثبت شده‌اند. از سوی دیگر، تصاویر فرش ایران با هدف مستندنگاری فرش‌های نفیس به عنوان یک اثر تاریخی ـ هنری، در مواردی هم به دلیل ثبت روند بافت و تولید فرش از منظر مردم‌نگاری در شهرهای مختلف و در میان عشایر نیز از سوژه‌های مهم در کار عکاسان قاجار به حساب می‌آید.»

«منِ آن روزها» در نگارخانه شفق

نمایشگاه آثار نقاشی معصومه خدایاری با عنوان «منِ آن روزها» هفتم تا ۱۵ اسفند به جز جمعه ساعت ۹ تا ۱۷ در نگارخانه شفق واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست ‌و یکم، بوستان شفق، فرهنگسرای خانواده دایر است.

این نمایشگاه با ۱۲ اثر با تکنیک ترکیب مواد و رنگ روغن در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ شامل مجموعه سطوح و خطوط تیره و روشن پرتراکم است که از اشیای سال‌های نه چندان دور ترسیم شده‌اند. این عناصر با کنار هم قرار گرفتن فضای لطیف و به نسبت آشنایی را پدید آورده که در این میان نمادهای امروزی با رنگ‌های زنده‌تر سعی در ایجاد شور و نشاط جوانی و القای فضای مدرن دارد، کوزه‌ها، قوری‌ها و ظروف همه خود بهانه‌ای برای اتصال به آن روزهاست.

«سال نو، نگاه نو» در گالری لیام

نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه با عنوان «سال نو، نگاه نو» چهارم اسفند تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری لیام به نشانی خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸، طبقه اول دایر است. گالری پنجشنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«خاطره‌ها و فراموشی» در بنیاد لاجوردی

نمایشگاه آثار نقاشی معصومه مظفری با عنوان «خاطره‌ها و فراموشی» پروژه‌ای از بنیاد لاجوردی در همکاری با گالری طراحان آزاد، چهارم تا ۲۵ اسفند یکشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۵ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در بنیاد لاجوردی به نشانی خیابان کریمخان، خیابان نجات‌الهی‌(ویلا)، خیابان سپندشرقی، پلاک‌۲۰، ساختمان ۳۲ برپاست.

«هزار و چهارصد و دو» در گالری افرند

نمایشگاه گروهی «هزار و چهارصد و دو» با آثار هنرمندانی همچون هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، کوروش شیشه‌گران، منوچهر صفرزاده (مش صفر) ، بهمن بروجنی، علی ندایی، آرزو مافی و ترانه صادقیان، چهارم تا ۲۵ اسفند به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری افرند به نشانی بزرگراه جلال آل احمد، خیابان جهان‌آرا، خیابان ۱۹ام (جلال حسینی)، بعد از تقاطع اشک‌شهر، پلاک ۴۸ برقرار است.

اولین سالانه بُستان

نمایشگاه گروهی اولین سالانه بُستان چهارم تا ۲۳ اسفند به جز دوشنبه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری بُستان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، نبش بیست و دو، پلاک ۷۱ برپاست.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«بذر فلز» و «از ابژه به چیز» در گالری اُ

نمایشگاه‌های آثار محمد حسن زاده با عنوان «بذر فلز» و آثار روزبه غلامی با عنوان «از ابژه به چیز» نمایشگاه‌گردانی هادی صادقیان چهارم تا ۲۱ اسفند دوشنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

«از میان سکوت» در گالری شریف

نمایشگاه انفرادی آثار مهسا عرب زاده با عنوان «از میان سکوت» چهارم تا ۱۸ اسفند ساعت ۱۲ تا ۱۹ در گالری شریف به نشانی میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است و بازدید یکشنبه‌ها با قرار قبلی است.

«سمفونی پترن‌ها» در نگارخانه آریا

نخستین نمایشگاه انفرادی آرین حکیمی با عنوان «سمفونی پترن‌ها» چهارم تا ۱۸ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ نگارخانه آریا به نشانی خیابان ولی‌عصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ برپاست.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«تروما» در گالری با

نمایشگاه انفرادی سبا میرافضل با عنوان «تروما» چهارم تا ۱۸ اسفند ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالری با، به نشانی واقع در بلوار ارتش غرب، خیابان نخل، خیابان بهاران، بن بست نسترن، پلاک یک، ساختمان مدرن پلازا، واحد ۶۰۲ و ۶۰۳ برقرار است. آثار میرافضل با نگاه به هنر انتزاعی و بیان مفهومی از تروما یا همان آسیب‌های گذشته شکل گرفته است.

«از شب تا صبح» در گالری ثالث

نمایشگاه گروهی «از شب تا صبح» با گردآوری عجیبخانه عشقباز و وحید آرین چهارم تا ۱۵ اسفند جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۲ و سایر روزها ۱۰ تا ۲۱ در گالری ثالث به نشانی کریم خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ دایر است. ساعت بازدید روز اختتامیه ۱۰ تا ۱۸ است.

«پلتفرم» در گالری سهراب

نمایشگاه گروهی نقاشی «پلتفرم» با آثار مرتضی اسدی، وحید چمانی، پانته آ رحمانی، امیرحسین زنجانی، شبنم شعبانی، مهرداد محب علی و ساسان نصیری چهارم تا ۱۵ اسفند روزهای هفته از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر شماره ۱۴۲ دایر است. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«زمان گل» در ویستا

نمایشگاه گروهی «زمان گل» با گردآوری نرگس فراهانی و بهنام کامرانی چهارم تا ۱۴ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ دایر است.

«شرجی» در گالری گویه

نمایشگاه «شرجی» آثار نقاشی‌ سیروس مقدم نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون با نمایشگاه‌گردانی سجاد باغبان چهارم تا ۱۴ اسفند ساعت ۱۲ تا ۲۰ در گالری گویه به نشانی میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ برپاست.

«هزارتوی رنگی» در گالری شمیس

نمایشگاه انفرادی فاطمه محمد بیگی با عنوان «هزارتوی رنگی» چهارم تا ۱۴ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شمیس به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان دانیالی، شماره هشت برپاست.

«بُعدِ زمان، در پنج گوشه» در گالری شیرین

نمایشگاه گروهی نقاشی، مجسمه و چیدمان با عنوان «بُعدِ زمان، در پنج گوشه» با همکاری گالری ایکس هما و وحید آرین ۲۷ بهمن تا ۲۴ فروردین شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری شیرین به نشانی خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ سیزدهم، پلاک پنج برقرار است. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

آثار مهدی سیفی در نگارخانه هور

نمایشگاه آثار نقاشی مهدی سیفی ۲۷ بهمن تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در نگارخانه هور به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برپاست.

«بازار شام» در گالری دلگشا

نمایشگاه گروهی «بازار شام» ۲۷ بهمن تا ۲۴ اسفند روزهای دوشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری دلگشا به نشانی خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ دایر است.

«بوی ماه عید» در نگارخانه هنر

دومین نمایشگاه گروهی «بوی ماه عید» با همکاری ۴۷ هنرمند تجسمی در استقبال از بهار و سال نو، ۲۷ بهمن تا ۲۰ اسفند هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ و روزهای تعطیل ۱۶ تا ۱۹ در نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، کوچه عقاب دایر است.

این نمایشگاه با رویکرد توسعه فرهنگی و جلب مشارکت هنرمندان در عرضه، نمایش و فروش آثار هنری فاخر هنرمندان معاصر و نیز مشارکت در تبادل آثار این نمایشگاه، متناسب با شرایط اقتصادی موجود و ایجاد انگیزه برای خرید آثار هنری، ترتیب داده شده است. در روز اختتامیه نمایشگاه، هنرمندان در صورت تمایل می توانند در تعاملی ارزشمند آثار خود را با دیگر صاحبان آثار تبادل کرده و اثری فاخر را به مجموعه خود بیافزایند.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«ایستادگی» و «رویا» در گالری اعتماد

نمایشگاه انفرادی آثار سفال اوژن سیروسی با عنوان «ایستادگی» و آثار نقاشی پگاه سلیمی با عنوان «رویا» ۲۷ بهمن تا ۲۲ اسفند روزهای هفته ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری اعتماد به نشانی میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی، پلاک ۲۵ برپاست. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

«رگرسیون» در گالری سو

نمایشگاه انفرادی فرناز باغبان پیرایش با عنوان «رگرسیون» ۲۷ بهمن تا ۱۸ اسفند به جز روزهای شنبه و یکشنبه ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری سو به نشانی خیابان ویلا، خیابان سمیه، خیابان پورموسی، شماره ۳۰ دایر است.

«بی زمان» در گالری باوان

نمایشگاه گروهی «بی‌زمان» با گردآوری شمیم بخشی زاده با آثاری از مریم امیرواقفی، ترلان تبار، مهرداد جعفری، آهو حامدی، ساله شریفی، تکتم صابری اشرفی، مهسا طهرانی، یاﺳﯽ علیپور، تابا فجرک، پیام قلیچی، لیلا قندچی، زهرا قیاﺳﯽ، کیمیا میرزایی، اولدوز نبی‌زاده و مینو یل‌سهرابی ۲۷ بهمن تا ۱۸ اسفند ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری باوان به نشانی خیابان مطهری، خیابان لارستان، خیابان عبده، پلاک هفت برپاست. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. این نمایشگاه فارغ از گفت و گوی موضوعی میان آثار، به بیان نگاه هنرمند از جهان پیرامون خود می‌پردازد.

«نحو محو» در گالری +٢

نمایشگاه انفرادی آثار مهران مهاجر با عنوان «نحو محو» ۲۷ بهمن تا ۱۸ اسفند در طول هفته ساعت ۱۱ تا ۱۹ و جمعه‌ها ساعت ۱۳ تا ۲۰ در گالری +٢ به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک هشت، طبقه‌ دوم دایر است. گالری روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

آثار مرتضی اردلان در ۰۰۹۸۲۱

نمایشگاه انفرادی آثار مرتضی اردلان با همکاری گالری اثر ۲۷ بهمن تا ۱۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در پروژه‌های ۰۰۹۸۲۱ به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند، کوچه ۱۸، پلاک ۲۵ برپاست. اردلان هنرمند نقاش است که بیشتر با مدیوم طراحی، نقاشی، چاپ دستی، ساخت حجم آثار خود را شکل می‌دهد. او عضو افتخاری رشته نقاشی، موسسه هنرهای تجسمی معاصر است.

«به‌جا مانده» در گالری دوست

نمایشگاه انفرادی لیلا محمدی با عنوان «به‌جا مانده» ۲۷ بهمن تا ۱۵ اسفند دوشنبه تا جمعه به جز تعطیلات رسمی ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری دوست به نشانی خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره چهار دایر است.

«همه‌ ما می‌توانستیم سیمرغ باشیم» در یافته

نمایشگاه انفرادی بابک حقی عکاس و هنرمند حوزه هنرهای تجسمی با عنوان «همه‌ ما می‌توانستیم سیمرغ باشیم» ۲۰ بهمن تا ۱۱ اسفند ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری یافته به نشانی دروس، خیابان یارمحمدی، بن بست طالقانی، پلاک هشت برپاست. گالری شنبه‌ها تعطیل است.

«شاهدِ شهر» در حوزه هنری

نمایشگاه عکس «شاهدِ شهر؛ عکس‌های محمدباقر قاسم از نهضت انقلاب اسلامی در سمنان» به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۰ بهمن تا ۱۷ اسفند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه، تقاطع خیابان حافظ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری‌گردی اسفندماه؛ «گستره معنا» در «رویای شب»

«زام» در گالری ماه

نمایشگاه آثار نقاشی هاوار امینی با عنوان «زام» ۱۳ بهمن تا ۲۰ اسفند به جز یکشنبه‌ها ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ماه به نشانی خیابان آفریقا، بلوار گلستان، شماره ۲۶ برپا است.

دوازدهمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران

«دوازدهمین نمایشگاه آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران» شامل ۲۵۰ اثر نقاشی، نقاشیخط، طراحی، مجسمه، عکس، چاپ دستی از ۱۰۳ هنرمند با نگاه مدرن و معاصر با نمایشگاه‌گردانی محمدعلی سعیدی ۱۳ بهمن تا ۱۵ اسفند ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۲ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.

«فردا سوال است» در کارخانه آرگو

نمایشگاه «ریرکریت تیراوانیجا: فردا سوال است» چیدمان حمید امینی با همکاری استودیو تیراوانیجا ۲۴ آذر تا ۲۵ اسفند به جز شنبه‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ در بنیاد پژمان کارخانه آرگو به نشانی خیابان فردوسی، خیابان تقوی، کوچه بهداشت، پلاک ۶ برقرار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha