واپسین ساعات مهلت تبلیغات انتخاباتی و تلاش نامزدها در هوای برفی استان مرکزی

اراک - ایرنا - در واپسین ساعات پایان ماراتن تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۸۸ نامزد حاضر در گردونه انتخابات حوزه ‌های ۶گانه استان مرکزی در هوای برفی و نسبتا سرد، با استفاده از شگردهای تبلیغی محیطی و مجازی تمام تلاش خود را برای جلب آرای مردم به کار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، شمارش معکوس رقابت‌های مجلس دوازدهم در حالی به سرعت کلید خورده که نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها در نقاط مختلف استان مرکزی نمایه ظاهری شهر را با اقلام تبلیغی خود تغییر داده و بستر فضای مجازی نیز حال و هوایی سیاسی و انتخاباتی به خود گرفته است.

اگر چه بارش برف در سه روز گذشته تبلیغات محیطی نامزدهای انتخاباتی را کند و کم‌شتاب کرد، اما این شرایط نتوانست آن‌ها را زمین‌گیر کند و با حضور در سالن‌ها و محیط‌های سربسته فعالیت‌های تبلیغی خود را انجام دادند که در بسیاری از موارد حضور اقشار مختلف مردم هم چشمگیر بود.

آرایش سیاسی احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار در زمان رسمی تبلیغات انتخاباتی به صورت شفاف و برجسته در اراک، کمیجان و خنداب و سایر حوزه های انتخابیه نیز خودنمایی کرده و فعالان این حوزه با برپایی متینگ‌های سیاسی، مناظره نامزدها و لیست‌های ائتلافی و ارایه برنامه و حمایت از نامزدهای مورد نظر می‌کوشند تا تنور انتخابات را داغ کنند و نتیجه رقابت سیاسی پیش رو را در تصاحب کرسی‌های سبز بهارستان از آن خود کنند.

واپسین ساعات مهلت تبلیغات انتخاباتی و تلاش نامزدها در هوای برفی استان مرکزی

در نگاهی گذرا به اقلام تبلیغی محیطی و مجازی نمایندگان سهم رنگ و طرح، استفاده از نمادها و شعارها به‌عنوان برگ برنده در انتقال مفاهیم مورد نظر به کارگرفته شده که این موضوع در کنار ارایه برنامه کاری و یا عملکرد و زندگینامه افراد زینت بخش تبلیغات است و مردم با شاکله ذهنی خود برداشت‌های متنوعی از این کارزار تبلیغی دارند و در مجموع اکثر نامزدها با اشکال احساس تکلیف خود را به مردم نشان می‌دهند.

استفاده از تولیدات چندرسانه‌ای و محصولات فناوری نوین در بستر فضای مجازی از موارد تبلیغی است که این دوره بسیار نمود شفاف و عینی دارد و در اغلب این تولیدات تلاش شده گره‌گشایی از تنگناهای مالی و معیشتی، رفع بیکاری و نشاط آفرینی، امیدبخشی و بهبود همبستگی، حذف مازوت‌سوزی نیروگاه شازند برجسته شود.

اردوگاه اصولگرایان اراک در قالب احزاب مختلف با آغاز تبلیغات انتخاباتی لیست نامزدهای مورد حمایت خود را اعلام کردند و علاوه بر فعالیت‌های چهره به چهره، راه‌اندازی نشست‌های پرسش و پاسخ در مساجد و شهر و روستاهای این حوزه با حضور نامزدان مورد حمایت، با نصب اقلام تبلیغی به‌صورت مویرگی در تمامی محله‌ها سعی در جلب آرای مردم دارند و این فرای فعالیتی است که در بستر مجازی با گروه‌های متعدد در بستر ایتا، تلگرام و اینستاگرام دنبال می‌شود و محفل نقد و نظر اعضای به نسبت پرتعداد آن‌ها است که هر از گاهی با برجسته‌سازی یک سوژه خاص به گفتمان مجازی می‌پردازند.

حزب اعتدال و توسعه که به نوعی گرایش اصلاح طلبی دارد در این دوره تنها حزبی از این اردوگاه بود که از پنج نامزد حمایت کرد و در روز دوم مهلت تبلیغات لیست خود را منتشر کرد و از تمام ظرفیت‌ها و چهره‌های مطرح خود در داخل و خارج از استان برای معرفی نامزدهای تحت حمایت خود استفاده کرد.

بسیاری از نامزدهای انتخاباتی به‌صورت مستقل پای در عرصه رقابت‌ها گذاشته و گفتار صادقانه، پاک دستی، خدمت صادقانه و احساس تکلیف برای ساختن ایران سربلند را در اقلام تبلیغی خود و در کنار تصاویرشان با ادبیات مختلف به کارگرفته‌اند.

استفاده از تصویر و نمادهای مذهبی و تصاویر برخی از شهدا نیز در اقلام تبلیغی شماری از نامزدهای حوزه انتخابیه‌ اراک، کمیجان و خنداب به چشم می‌خورد.

برخی از نامزدها اقلام تبلیغی خود را به صورت آویزه درختی در بلوارهای پرتردد شهر ارایه کرده اند و خواسته‌اند که به شکل متفاوتی از دیگران جلوه کنند.

نامزد دیگر با چاپ تراکتی که یک سوی آن تقویم و سوی دیگر تصویر و رزومه‌اش نوشته شده بر روی بستر آبی رنگ ادعا دارد که آرامش را به دریای پرافتخار همبستگی سیاسی کشور بازخواهد گرداند.

واپسین ساعات مهلت تبلیغات انتخاباتی و تلاش نامزدها در هوای برفی استان مرکزی

حجم اقلام تبلیغی محیطی و فعالیت پست‌های ارایه شده مجازی با گام‌های ساعت‌های پایانی تبلیغات رو به گسترش دارد و انتظار است که در لابه‌لای این همه اطلاعات و داده های تصویری و نمادین واجدان شرایط به سطحی از مقبولیت خواسته‌ها و رای آگاهانه و انتخاب کاندیدای مورد نظر خود دست یابند.

۲۸۸ داوطلب در ۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی برای تصاحب هفت کرسی در خانه ملت با یکدیگر رقابت می‌کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha