صندوق‌های سیار تراکم جمعیتی در مسیر حوزه‌های انتخاباتی را پوشش می‌دهد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با اشاره به گستردگی جغرافیای و پراکندگی تراکم های جمعیتی بر اهمیت احقاق حق شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: صندوق های سیار تراکم های جمعیتی در مسیر حوزه های انتخاباتی را پوشش می دهد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی شامگاه چهارشنبه در نشست روزانه ستاد اجرایی انتخابات که با حضور اعضای ستاد و ارتباط وبیناری فرمانداران برگزار شد، اظهار کرد: احراز هویت رای دهندگان تنها براساس کدملی انجام می شود و یا علاوه بر شناسنامه قدیمی، کد ملی خود را به خاطر داشته یا به صورت یادداشت همراه ببرند.

وی در این نشست وضعیت آمادگی حوزه های انتخاباتی و ۱۴۵۱ شعبه اخذ رای را بررسی و تاکیدکرد: بخشی از مردم هرمزگان هنوز مدرک هویتی شناسنامه قدیمی بدون کد ملی را در اختیار دارند؛ بنابراین زمان رای دادن اگر می توانند کارت ملی خود را همراه ببرند یا کافی است علاوه بر شناسنامه قدیمی کدملی خود را به‌خاطر داشته یا به صورت یادداشت همراه ببرند.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به گستردگی جغرافیای و پراکندگی تراکم های جمعیتی بر اهمیت احقاق حق شرکت در انتخابات تاکید داشت و افزود: صندوق های سیار مصداق عملی این احقاق حق در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید علاوه بر دورترین نقاط و دور از دسترس ترین نقاط مورد سکونت مردم استان، جمعیت بزرگ کارگران فعال در طرح نهضت ملی مسکن و کارگاه های بزرگ، کارکنان شیفتی و خوابگاهی کارخانه ها، بنادر و فرودگاه های استان با صندوق های سیار اخذ رای پوشش داده می شوند.

وی، وظیفه ستاد برگزاری انتخابات را فراهم آوردن بستر حضور و مشارکت مردمی در انتخابات دانست و اضافه کرد: تمامی اعضای ستاد برگزاری انتخابات بر تامین شاخص اصلی مشارکت و کیفیت تمرکز داشته باشند و باتوجه به وضعیت جوی و دریایی اعلام شده در استان طی روزهای آینده همچنان‌که منتظر نزول برکت باران هستیم تمهیدات لازم برای دسترسی آسان مردم و ادای حق مشارکت شان در انتخابات اندیشیده شود.

گفتنی است؛ مردم استان هرمزگان برای رای دادن می توانند با همراه داشتن یکی از پنج مدرک هویتی کارت سربازی، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه یا شناسنامه جدید به نزدیکترین شعبه اخذ رای مراجعه کنند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha