عسگری: بازیکن ذوب‌آهن روی عالیشاه فن «پیچ کمر» زد/ تصمیمات داور عالی بود

تهران - ایرنا- کارشناس داوری فوتبال کشورمان قضاوت داور دیدار پرسپولیس و ذوب آهن را بی‌نقص توصیف کرد.

حسین عسگری چهارشنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به عملکرد خوب و مطلوب علی صفایی، داور بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان، اظهار داشت: صفایی در این مسابقه قضاوت بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و تمام تصمیماتی گرفت، کاملا درست بود.

وی افزود: در نیمه اول مسابقه به درستی سوت زد. در دقیقه هشت بازی با تصمیمی صحیح خطای مدافع ذوب‌آهن اصفهان روی امید عالیشاه را پنالتی اعلام کرد. در کشتی فنی به نام «پیچ کمر» وجود دارد که مدافع ذوب‌آهن به بهترین شکل ممکن این فن را در ورزشگاه نقش جهان اجرا کرد! او به زیبایی کمر بازیکن پرسپولیس را گرفت و او را پیچاند، این حرکت مستحق اعلام پنالتی بود.

عسگری: بازیکن ذوب‌آهن روی عالیشاه فن «پیچ کمر» زد/ تصمیمات داور عالی بود

عسگری اضافه کرد: متاسفانه بازیکنان ایرانی هنوز درباره خطا در محوطه جریمه توجیه نشده‌اند. اینکه توپ در جریان نباشد، دلیلی برای ارتکاب خطا نیست و بازیکن نباید توقع داشته باشد که داور پنالتی نگیرد. وقتی بازی در جریان است حتی اگر توپ بین بازیکنان وجود نداشته باشد، باز هم نباید خطا انجام داد.

وی افزود: در نیمه دوم مهاجم ذوب‌آهن اصفهان(محسن آذرباد) خطای شدیدی را روی حساس‌ترین قسمت بدن(سر و صورت) مدافع پرسپولیس (علی نعمتی) انجام داد که سزاوار دریافت کارت قرمز بود. در این برخوردها ممکن است اتفاقات تلخ و ناگواری رخ دهد و بازیکن با مصدومیت‌های شدیدی روبه‌رو شود. داور در ابتدا ناحیه مصدومیت را تشخیص نداد و بعد از اینکه بالای سر بازیکن رفت و متوجه شد خطا در ناحیه حساسی صورت گرفته است و کارت قرمز داد. این اتفاق نشانه ضعف داور نیست چرا که او خطا را دیده، سوت هم زده است و فقط در میزان خشونت تردید داشت که با بررسی بیشتر بهترین تصمیم را گرفت.

عسگری: بازیکن ذوب‌آهن روی عالیشاه فن «پیچ کمر» زد/ تصمیمات داور عالی بود

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: اینکه داور ۹ دقیقه وقت اضافی گرفت هم تصمیم درستی بود. در صحنه‌ای که منجر به اخراج بازیکن ذوب‌آهن شد وقت زیادی تلف شد و چند صحنه دیگر وجود داشت که باعث شد در مجموع صفایی به‌درستی ۹ دقیقه وقت اضافی اعلام کند.

تیم فوتبال پرسپولیس امروز در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد ذوب‌آهن را در اصفهان با یک گل شکست دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha