نامزد حوزه انتخابیه سبزوار: پیگیر ایجاد استان خراسان غربی خواهم بود

سبزوار - ایرنا - نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد گفت: در بحث تقسیمات کشوری، استان شدن سبزوار و تشکیل استان خراسان غربی را در راستای احقاق حق دیرینه این منطقه در مجلس آینده پیگیری خواهیم کرد.

علی اصغر عنابستانی چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر سبزوار، با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد استان های جدید افزود: پیگیری خواهیم کرد تا به منطقه غرب خراسان رضوی نیز توجه ویژه ای بشود.

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا استان شدن سبزوار جزو برنامه های دولت در مجلس آینده قرار گیرد و یک یا ۲ استان جدید از استان خراسان جدا شوند تا امکان اداره استان بزرگ خراسان رضوی به نحو شایسته تری فراهم شود.

وی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار را از جمله طرح های مهم اقتصادی این شهرستان برشمرد و گفت: کارهای مقدماتی اداری و اجرایی این طرح تقریبا به پایان رسیده و باید به سرمنزل مقصود برسد.

این نامزد انتخاباتی حوزه انتخابیه شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد با تاکید بر ساماندهی شبکه ارتباطی این حوزه انتخابیه گفت: مطالعات مرحله دوم طرح دوبانده کردن جاده سبزوار - بردسکن پایان یافته است، طرح دوبانده کردن جاده سبزوار - اسفراین باید تکمیل و تسریع شود و عملیات دوبانده کردن جاده سبزوار - قوچان نیز از اقدامات مهم این حوزه است که باید عملیاتی شود.

عنابستانی به اقدامات دیگر خود از جمله برخی طرح های صنعتی اشاره کرد و گفت: مجوز طرح بزرگ و راهبردی پرتودهی انرژی هسته ای گاما نیز صادر شده است و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می شود.

وی اصلاح قانون فرآیندهای فسادساز را از جمله اقدامات دیگر مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: من تدوین این قانون را در این دوره تمام کردم و آماده ارائه در صحن مجلس است و باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

این نماینده مجلس یازدهم همچنین به دیگر اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در اصلاح فرآیندهای اداری کشور انجام شده که بسیاری از آنها در حال نتیجه دادن است.

وی ادامه داد: قانون شفافیت تمام قوا (همه اجزای قوای سه گانه) که قانونش تصویب شده است با درست کردن ساختارهایش باید در دستور کار قرار گیرد.

عنابستانی، اصلاح ساختار و بوروکراسی اداری را نیز از موارد مهم و اثرگذار دانست که به طور جدی باید در دستور کار قرار گیرد و افزود: اصلاح این قانون موجب کاهش هزینه های دولت، پایین آوردن تورم و کاهش ناترازی بودجه می شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بیمه تامین اجتماعی عمومی که جزو بند اول سیاست های کلی تامین اجتماعی است گفت: با همگانی کردن بیمه تامین اجتماعی دغدغه همه مردم در مسائل و تنش های زندگی برطرف می شود.

حوزه انتخابیه سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد، دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که اکنون ۵۶ نامزد برای دستیابی به آن رقابت می کنند.

این حوزه انتخابیه ۳۸۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن دارد که بیش از ۲۰ هزار نفر آنان رای‌ اولی هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha