نامزد انتخابات: رفاه اقتصادی مردم سرلوحه اقدامات مجلس قرار گیرد + فیلم

اصفهان- ایرنا- نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فلاورجان گفت: مجلس باید بتواند با اصلاح سیاست‌ها زمینه رفاه اقتصادی مردم را بیش از پیش فراهم کند.

به‌گزارش ایرنا، لیلا اله‌دادیان (کد انتخاباتی ۲۳) روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اصفهان در گفت‌وگوی انتخاباتی خود به پرسش‌های ایرنا پاسخ داد.

نام وی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه «فلاورجان» ثبت شده است.

ایرنا: مهمترین معضلات کشور را چه می‌دانید و مجلس چه کمکی به رفع آنها خواهد کرد؟

بزرگترین دغدغه مجلس باید حل مشکلات مردم باشد و بزرگترین دغدغه مردم معیشت آنهاست، اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی نباید به گونه‌ای باشد که فشار بیشتری به شهروندان تحمیل کند. مجلس باید بتواند با اصلاح سیاست‌ها، زمینه‌های رفاه اقتصادی مردم را بیش از پیش فراهم سازد.

ایرنا: تاکنون قانون اساسی را بطور کامل خوانده‌اید؟ مهمترین اصل آن را چه می‌دانید؟

بله، همه اصول قانون اساسی در نوع و جایگاه خود مهم و قابل توجه است و بخشی از نیازهای مردم را برطرف می کند اما به نظر من اصل ولایت فقیه یکی از مهمترین اصل‌های قانون اساسی در عصر حاضر است.

ایرنا: مهمترین معضلات حوزه انتخابیه خود را چه می‌دانید؟ راهکار شما برای حل آن چیست؟

فلاورجان مانند سایر شهرستان‌های استان اصفهان از عدم احقاق حقابه کشاورزان خود بشدت رنج می‌برد و بخش بزرگی از زندگی کشاورزان آن آسیب دیده و جایگزینی برای آن ایجاد نشده است. از سوی دیگر این خطه از مشکلات زیرساختی ارتباطی، مسائل شهرک های صنعتی، مشکلات زیست محیطی، اشتغال جوانان و بانوان و مسائل بازنشستگان، فرهنگیان، ورزشکاران و کودکان نیز رنج می‌برد.

من از یکسال گذشته به بررسی دقیق مشکلات منطقه پرداختم و بدنبال ارائه راهکارهای اجرایی و واقعی برای حل مشکلات مردم بودم.

با توانمندسازی جوانان و زنان شهری و روستایی در راستای کارآفرینی، تسهیل جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان برای به حرکت درآوردن پروژه‌های راکد، بهبود و تسهیل اخذ اعتبارات و تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و زودبازده می‌توان در حوزه اشتغال و کارآفرینی اقدامات خوبی انجام داد.

تغییر الگوی کشت و حرکت به سوی کشت کم‌آب برای ما ضروریست و از سوی دیگر ما باید بتوانیم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و معکوس کردن روند مهاجرت، مردم روستاها را توانمند و با توسعه شبکه ارتباطی به بازاریابی و بازارسازی برای فروش محصولات و خدمات آنها همت گماریم. ضمن اینکه توسعه مشاغل خانگی در سایه تسهیل تامین اعتبارات به این بخش نیز بسرعت قابل حصول است.

کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، تسهیل در اجرای پروژه‌های عمرانی با پیمانکاران بومی، توسعه امکانات شهری و روستایی، متعهدسازی صنایع و کارخانجات بزرگ برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی در قبال شهرستان، پیگیری احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی، اشتغالزایی از طریق ساخت بازارچه‌ها و شهرک های تخصصی، جذب سرمایه‌گذار برای توسعه صنایع پاک و توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای از مهمترین راهکارهای بنده برای حل مشکلات حوزه انتخابیه است.

از سوی دیگر شهرستان فلاورجان پتانسیل ویژه ای برای توسعه صنعت پرورش اسب دارد که تا کنون به آن توجه نشده است.

فلاورجان بافت تاریخی و فرهنگی ارزشمندی دارد که تاکنون از آن بخوبی بهره برداری نشده است، در این راستا حفاظت از میراث فرهنگی و معنوی، میزبانی از همایش های ملی و بین المللی به احیای جایگاه این شهرستان در حوزه فرهنگ کمک شایانی خواهد کرد.

یکی از مشکلات ما کمبود پزشک در روستاها و شهرهاست و مردم برای دریافت خدمات تخصصی مجبور به سفر به کلانشهرها هستند، لذا کمک به تکمیل و توسعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فلاورجان، سطح رفاه مردم را افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر نخبه‌پروری نباید از یاد برود و برنامه‌ریزی برای احداث مرکز شناسایی و پرورش استعداد نوجوانان و جوانان، توسعه عادلانه امکانات فرهنگی، کمک به بهبود وضعیت اشتغال و معیشت هنرمندان، نخبگان و ورزشکاران، تسهیل در ایفای نقش هرچه بیشتر بانوان در عرصه‌های فرهنگی و سیاسی نیز باید مد نظر قرار گیرد.

ایرنا: عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

نمایندگان دوره قبل بیش از آن که به فکر حل مشکلات شهرستان باشد درصدد حل مسائل کشوری بود در حالی که یک نماینده باید جهانی فکر کند، کشوری تصمیم بگیرد و استانی و شهرستانی عمل کند.

ایرنا: به پیشینه اجرایی و علمی خود نیز اشاره کنید.

متولد سال ۱۳۵۹ در فلاورجان هستم، دکترای اقتصاد(گرایش بین‌الملل) از دانشگاه اصفهان دارم و در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلفی در حوزه اجرایی، علمی، آموزشی و تحقیقاتی فعالیت کرده‌ام.

در حوزه سیاسی- اجرایی در سمت ریاست شورای شهر فلاورجان، نایب رئیس شورا و خزانه‌دار شورا به فعالیت مشغول بوده ام، مشاور اقتصادی در ستاد مردم یاران استان اصفهان در انتخابات ریاست جمهوری و نماینده فرماندار در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز ازدیگر فعالیت های من به شمار می‌آید.

فعالیت در دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، عضو کمیسیون مشارکت‌های مردمی بهزیستی فلاورجان، عضو کمیسیون سرمایه‌گذاری، کمیسیون معاملات، کمیسیون توافقات و کمیسیون ماده صد شهرداری، عضو کمیسیون ترافیک فرهنگی، مدیرعامل آموزشگاه علمی، رئیس کمیسیون آموزش اتحادیه مبلمان و لوازم اداری شهرستان از دیگر سوابق اجرایی اینجانب به شمار می‌آید.

به گزارش ایرنا، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزدها در یک فرصت برابر و عادلانه از ظرفیت‌های قانون جدید انتخابات است. خبرگزاری ایرنا اصفهان نیز با انتشار فراخوان زمینه اجرای این قانون را تسهیل کرده است.

در انتخابات امسال ۶۶۳ مرد و ۷۶ نفر زن در اصفهان برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس(۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha