امام جمعه اصفهان: جمهوری اسلامی یک معجزه است + فیلم

اصفهان-ایرنا-امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت:جمهوری اسلامی یک معجره برای کشور ایران بوده است و پس از پیروزی انقلاب به دستاوردهای قابل توجهی دست پیدا کرده است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو ی اختصاصی با ایرنا افزود: جمهوری اسلامی یک معجزه برای کشور ایران است و در طی این مدت چهل و چند سال و با وجود انواع تحریم‌ها توانسته به پیشرفت‌های قابل توجهی در جهان دست پیدا کند.

وی افزود: کشور آمریکا در دوران جنگ ترس از خرید اسلحه کشور ایران از سایر کشورها داشت اما اکنون ترس از فروش تسهیلات نظامی و اسلحه از کشور ایران به سایر کشورها دارد.

امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در مورد عملکرد نمایندگان فعلی گفت: نمایندگان مجلس افرادی دروغ‌گو نیستند و تمام تلاش خود را کرده‌اند اما نتواسته‌اند یک سری از اقدامات را به سرانجام برسانند، زیرا اختیار اعتبارات وحق رای دست یک نماینده نیست.

امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری نیز خبرگان رهبری را منع دخالت در انتصابات و امور کشور کرده‌اند اما در جریان مسائل کشور هستند.

وی درباره جایگاه خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان یک قانون منحصر به فرد در تاریخ سیاسی جهان و دارای اهمیت است و برای دو موضوع انتخاب رهبری و تداوم صفات رهبری توسط مردم انتخاب می‌شوند.

وی بیان داشت:رهبری باید شرایط خاص قانون اساسی را داشته و عادل، مجتهد، مدیر و مدبر، آشنا به جهان و دوست شناس و دشمن شناس باشد و اعضای خبرگان این صفات را بررسی می‌کنند تا چنانچه مشکلی برای رهبری پیش آمد بتوانند به موقع تصمیم‌گیری کنند.

امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در این استان بیان داشت: اعضای خبرگان رهبری نیز باید افراد با علم حوزوی، دین شناس، عالم، مجتهد و با قدرت استنباط و از جامعه روحانیت باشند تا بتوانند علم رهبر آن جامعه را بسنجند که در کل کشور حدود ۷۰ نفر چنین مسئولیتی را دارند.

به گفته وی پس از فوت امام خمینی(ره) توسط همین خبرگان رهبری یک انتخاب شایسته و انتخاب آیت الله خامنه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد و هر چه زمان می‌گذرد بیشتر مشخص می‌شود که انتخاب شایسته‌ای برای کشور اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یک جمعی باید ناظر به رهبری باشند تا این صفات اولیه تعریف شده در رهبری را بررسی کنند که این صفات را رهبری از دست نداده و یا از عدالت دور نباشد.

امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان تاکید کرد: وقتی جمعی بر رهبری نظارت دارند تا ایشان نسبت به صفات اولیه التزام داشته باشند، تکلیف مابقی افراد در جامعه نیز مشخص است و همه افرادی که التزام به نظام جمهوری اسلامی دارند؛ باید به آن پایبند به معنای واقعی باشند.

وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری هر سال دو بار در شهریور و اسفند ماه تشکیل جلسه و راجع به مهم ترین مسائل روز کشور مشورت می‌کنند و در صورت نیاز به مسئولان مواردی را گوشزد می‌کنند.

به گفته آیت الله طباطبایی‌نژاد هیات رییسه خبرگان رهبری نیز هر سه ماه یک بار تشکیل جلسه داده و هر یک فرد خبرگانی در یک کمیسیون مشارکت دارند و البته برخی در دو کمیسیون فعال هستند که در حال حاضر ۱۵ کمیته در زیر مجموعه خبرگان رهبری فعال است.

امام جمعه اصفهان و نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به سوابق اجرایی و سیاسی خود اشاره و بیان داشت: حدود ۵۰ اسل به تدریس مشغول هستم اما حدود ۲۷ سال در داخل و خارج کشور از جمله سوریه به درخواست رهبر معظم انقلاب مشغول به فعالیت و تبلیغ بوده‌ام.

وی در مورد کاندیدای خبرگان رهبری افزود: باید افراد پخته، تجربه دار عهده‌دار این مسئولیت شوند زیرا این جایگاه نیاز به افراد در سنین بالا که تجربه حضور در این جایگاه را داشته‌اند، انتخاب شوند.

آیت الله طباطبایی‌نژاد در مورد بیانیه گام دوم رهبری گفت: ما باید همه ویژگی‌هایی که رهبری در گام دوم بیان کردند را پیاده کنیم زیرا این فرموده رهبری یک اقدام پله به پله است و باید به مررور پیش رفت.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد متولد سال ۱۳۲۳ در روستای ظفرقند اردستان است.وی پنج فرزند پسر دارد که همگی روحانی و یکی از آنها نیز نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی می باشد.

نماینده مجلس در دوره های دوم و چهارم، نماینده ولی فقیه در عراق و سوریه، قاضی دادگاه های انقلاب و دیوان عالی کشور و عضو ۲ دوره مجلس خبرگان رهبری از جمله مهم ترین سوابق اجرایی وی است.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد به مدت ۲۲ سال و اکنون نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان است.

در آستانه انتخابات اسفند؛ لیست «جامعه روحانیت مبارز» در اصفهان شامل آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، آیت‌الله سید سعید حسینی و آیت‌الله عبدالامیر خطاط نهایی و اعلام رسمی شده است.

٣٧ نفر در استان اصفهان به‌منظور تصدی پنج کُرسی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد ١٣ نفر تأیید شدند و با تغییر حوزه ۲ نفر از آنها، اکنون ١١ داوطلب برای این انتخابات حضور دارند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha