نامزد مجلس خبرگان رهبری از مازندران: برای رفع مشکلات مردم دغدغه داریم +فیلم

ساری- ایرنا- نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: کاهش مشکلات مردم و حل مسائل کلان کشور یکی از دغدغه‌های جدی مجلس خبرگان رهبری است که با نظارت بر ارکان کلان نظام و بررسی و انتقال بی‌واسطه موارد به مسئولان ارشد کشور دنبال می‌شود.

آیت‌الله سید صادق پیشنمازی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعضای مجلس خبرگان رهبری علاوه بر وظیفه‌ای که در حوزه مسائل مرتبط با جایگاه رهبری دارند، می‌توانند خیلی از مسائل موجود در کشور را بی‌واسطه به مسئولان ارشد کشور منتقل کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در سطح کلان برنامه‌ریزی‌های کشور، رابطه بین داده‌ها و برنامه‌هاست. گاهی فضای واقعی داده‌ها و اطلاعات که از روستا به شهر، از شهر به استان و از استان به کشور ارائه می‌شود واقعی نیست و همین امر سبب می‌شود که فضای واقعی از استان ما نشان داده نشود. بر این اساس برنامه‌ریزان سطح کلان هر چه برنامه‌ریزی می‌کنند چون داده‌ها بیان‌گر واقعیت نیست نتیجه نمی‌دهد. خبرگان می‌تواند مسائل کلان استان و کشور را بررسی و بی‌واسطه منتقل کند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری از مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که معتقدم می‌تواند به رشد اشتغال و کاهش بیکاری استان کمک کند، فراهم کردن شرایط صادرات محصولات کشاورزی مازندران است. در کشور امارات که مامور به خدمت هستم می‌بینم مرکبات سایر نقاط دنیا وارد می‌شود و به قیمت خوبی هم می‌فروشند. چرا باغدار ما نباید بتواند مرکبات استان را بفروشد؟

پیشنمازی با بیان این‌که استان باید زیرساخت‌های صادرات را فراهم کند، اظهار کرد: برای نمونه استان ما ظرفیت خوبی برای پرورش طیور دارد. اما می‌بینیم که به بهانه به صرفه نبودن پرورش جوجه‌ها و تبدیل‌شان به مرغ، جوجه‌های یک روزه را از بین می‌برند. اگر صاردات داشته باشیم می‌توانیم تولید مازاد بر نیاز استان را صادر کنیم و سرمایه‌های سرگردان هم به سمت تولید برود.

وی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت صادرات تولیدات استان را فراهم کرد. اگر بتوانیم تولید مرغ ۱۰ برابر نیاز استان داشته باشیم و صادر کنیم شغل و گردش مالی ایجاد می‌کند.

نامزد مجلس خبرگان رهبری افزود: البته باید برای صادرات ثبات ایجاد کرد. یعنی صادرکننده که با کلی زحمت بازار خارجی پیدا کرده با یک مصوبه درگیر نشود. نباید برنامه کلان و بلندمدت برای تولید و صادرات را با تصمیم‌های ناگهانی مختل کرد.

پیشنمازی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مازندران گفت: استان در توریسم سلامت فرصت بسیار خوبی دارد. ما زیرساخت‌های خوبی در این زمینه داریم و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد تا اشتغال ایجاد شود.

وی با بیان این‌که مردم انتظار دارند مشکلات‌شان دیده و برطرف شود، تصریح کرد: مشکلات مردم را نمی‌شود با حرف حل کرد. البته زحمات مسئولان را نادیده نمی‌گیرم. اما انتظار می‌رود روند انجام برخی کارها تسریع شود.

نامزد مجلس خبرگان رهبری افزود: بعضی از ساختارهای ما دچار مشکل است. مثلا معمولا مطرح می‌شود شرکت‌های دولتی زیان‌ده هستند. ریشه‌اش این است که به مدیر حقوق ثابت می‌دهند. وقتی حقوق ثابت باشد برای مدیر فرقی ندارد کارخانه ورشکست شود یا موفق باشد. اما اگر حقوق متغیر باشد و مدیر از سوددهی شرکت نفع ببرد و از زیان هم حقوقش کم شود ناچار به فعالیت بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: رابطه بین مبدا و مقصد در بسیاری از کارهای اداری ما مردم‌آزاری می‌کند. برای یک کار ساده ۱۰ جا باید بروند. چون برای آن مجموعه مشتری‌مداری تاثیری روی حقوق ندارد. اگر این امر مورد توجه باشد وضعیت بهبود می‌یابد. مردم هم کارشان راه بیفتد درخواست دیگری ندارند.

پیشنمازی خاطرنشان کرد: از رئیس‌جمهور محترم بابت تسهیل در صدور مجوزها قدردانی می‌کنم. هر چه درگاه فضای مجازی گسترش یابد امضاهای طلایی حذف می‌شود. دنیای امروز در مسیر استفاده از متاورس است که فضای گسترده تعاملات است. باید با بهره‌گیری درست از بستر اینترنت و فضای مجازی به این سمت حرکت کنیم تا عقب نمانیم.

وی افزود: یکی از مسائل مهم جامعه ما نیز بحث مسائل فرهنگی است. قلب مملکت در آموزش می‌تپد. روی فعالیت و برنامه‌ریزی در آموزش و پرورش باید از نگاه کلان بحث جدی شود. خیلی از تعریف‌های تربیتی ما نیاز به بازنگری دارد. باید برای این حوزه کارها و فکرهای جدید داشته باشیم.

نامزد مجلس خبرگان رهبری با درخواست از همه مردم برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند تصریح کرد: شهدا خودشان به زمین افتادند تا عَلَم اسلام به زمین نیفتد. باید در ۱۱ اسفند این پرچم را حفظ کنیم. اگر اقتدار ایران بالا برود قدرت چانه‌زنی رهبران ما با دنیا بالا می‌رود و این به نفع ما است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید صادق پیشنمازی عضو مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم و امام جمعه کنونی دوبی متولد ۱۳۴۱ است. وی سال ۱۳۷۷ امتحان کتبی و شفاهی اجتهاد را با موفقیت پشت سر گذاشت. پیشنمازی عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست و ریاست دانشکده تعلیم و تربیت در قم و عضویت در شورای تالیف کتاب‌های درسی دینی دانش‌آموزان در کارنامه فعالیت‌های او ثبت شده است.

آیت‌الله علی معلمی، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، آیت‌الله سید صادق پیشنمازی و آیت‌الله سید رحیم توکل پنج نامزد تایید صلاحیت شده خبرگان رهبری در استان مازندران هستند.

براساس اعلام استانداری مازندران سه هزار و ۲۱۰ شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۶۹ شعبه ثابت، ۶۴۱ شعبه سیار، یک هزار و ۴۶۸ شعبه شهری و یک هزار و ۷۴۲ شعبه روستایی است.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha