۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85401541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آنروا: اسرائیل کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه را همچنان هدف قرار می‌دهد

تهران- ایرنا- آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) از تداوم حملات ارتش رژیم صهیونیستی به کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری «شهاب»، آنروا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کاروان‌های کمک رسانی همچنان با حملات مواجه هستند و اسرائیل از دسترسی به این کمک‌ها جلوگیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ۴۴ درصد از مدارس آنروا در نوار غزه به دلیل حملات به صورت جزئی و یا کلی آسیب دیده‌اند.

آنروا همچنین درباره تاثیر اقدامات مغرضانه رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه این آژانس اعلام کرد: کمک‌هایی که طی ماه جاری به دست آنروا رسیده در مقایسه با ماه‌های گذشته حدود ۵۰ درصد کمتر بوده است.

رژیم صهیونیستی درحالی مانع از ورود کمک‌ها به نوار غزه می‌شود که موسسه «آکسفام» به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی برای ریشه‌کن کردن فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی، سه‌شنبه در گزارشی نسبت به وضعیت فاجعه بار و قحطی در نوار غزه به دلیل تداوم جنایت رژیم صهیونیستی و محاصره این باریکه هشدار داد.

آکسفام همچنین به گسترش سوءتغذیه و گزارش‌های مرگ و میر ناشی از گرسنگی اشاره و تاکید کرد که مردم این منطقه به نوشیدن آب فاضلاب، خوردن گیاهان و استفاده از خوراک حیوانات برای تهیه نان روی آورده‌اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود پنج ماه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان به جنایت خود ادامه داده و در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

شهر رفح بیش از یک میلیون و چهارصد هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرده که حملات گسترده‌ای را طی روزهای آتی به این شهر انجام خواهد داد؛ حملاتی که با همدستی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

رژیم صهیونیستی در کنار تجاوزهای بی‌وقفه خود، با محاصره و جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه و مواد غذایی نیز اوضاع را فاجعه بارتر کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. این رژیم تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. بر اساس گزارش‌ها تاکنون افزون بر ۳۰ هزار فلسطینی شهید و ۷۰ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha