نخستین جشنواره سرود و آواهای محلی و مذهبی زندان‌های هرمزگان برگزار شد

بندرعباس - ایرنا - نخستین جشنواره سرود و آواهای محلی، مذهبی و آیینی زندان‌های هرمزگان روز چهارشنبه با مشارکت ۱۲۴ نفر از زندانیان و مددجویان استان به میزبانی زندان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این جشنواره هنرمندانی از زندان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، حاجی آباد، اردوگاه رودان و کانون اصلاح و تربیت استان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف و در فضایی آینده از پویایی، نشاط و خلاقیت در این رویداد مهم هنری مشارکت و به رقابت پرداختند و در پایان پس از ارزیابی هیئت داوران از گروه‌ها و نفرات برتر تجلیل شد.

سرپرست زندان‌های استان هرمزگان در آیین افتتاحیه این جشنواره با اشاره به نقش هنر در ایجاد زمینه های عمیق و اثرگذار اصلاحی و تربیتی در بین زندانیان، جشنواره سرود و آواها را فرصتی برای کشف استعدادها، تقویت مشارکت و همدلی اجتماعی و ارتقاء اعتماد به نفس مددجویان برشمرد.

آثار برگزیده، جهت شرکت در جشنواره کشوری سرود و آواهای مذهبی، محلی و آیینی معرفی خواهند شد.

سرپرست اداره‌کل زندان‌های هرمزگان در این آیین عنوان کرد: هنر با تکیه بر اصالت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ بومی می‌تواند با ایجاد تغییرات عمیق در نگرش‌ها و ارزش‌ها ، رشد و بالندگی در رفتارها را به ارمغان آورد و فرصت بازاجتماعی شدن زندانیان را فراهم سازد.

بشیر سردار، اصلاح و تربیت را مهم‌ترین رسالت مجموعه زندان‌ها برشمرد و هنر را ابزاری ارزشمند در تحقق این مهم دانست.

نخستین جشنواره سرود و آواهای محلی و مذهبی زندان‌های هرمزگان برگزار شد

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان نیز در این مراسم برگزاری این جشنواره هنری در بین زندانیان را رویدادی ارزشمند و قابل تحسین دانست و گفت: زندانیان را بدون هرگونه قضاوت نسبت به رفتار مجرمانه به عنوان شهروند و عضوی از جامعه نیازمند و شایسته ارائه خدمات فرهنگی و هنری می بینیم.

اسماعیل جهانگیری همچنین برتعامل و همکاری با مجموعه زندان‌های استان در پیشبرد و اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha