اصولی: کادر فنی تیم ملی تکمیل می‌شود/ معرفی ۳۰ بازیکن رده امید از سوی قلعه‌نویی

تهران- ایرنا- عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: در جلسه‌ امروز هیات رئیسه، قلعه‌نویی خواستار تکمیل کادر فنی بود. روحیه مشورت پذیری او جالب توجه است.

به گزارش ایرنا، جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا امروز (چهارشنبه) با حضور امیر قلعه‌نویی برگزار شد.

احسان اصولی سخنگونی فدراسیون فوتبال امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جلسه امروز در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود که با حضور امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی برگزار شد. او برنامه خود را در این رابطه ارائه داد.

وی افزود: قلعه‌نویی برنامه‌ای با عنوان «نسل جدید و روحیه تازه» در نظر گرفته و در خصوص بخش‌های مختلف آن با هیات رئیسه صحبت کرد. این جلسه نزدیک به ۴ ساعت طول کشید و در ادامه نیز بحث‌هایی در مورد مسائل داخلی فدراسیون فوتبال مطرح شد. گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی بسیار سازنده بود و مباحث مختلفی در این باره مور بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال بیان کرد: قرار است از اتاق کمک داور ویدیویی و محل استقرار VAR  که در کشور با سختی‌ها و محدودیت‌های شدیدی که داریم به شکل خوبی به سرانجام می‌رسد، دیدن کنیم. امیدوارم این موضوع روی بازی‌های لیگ برتر تاثیر مثبتی در جریان داوری بگذارد.

اصولی در خصوص جلسه با سرمربی تیم ملی گفت: موضوع این جلسه بیشتر راهبردی بود. دستیاران و همکاران سرمربی تیم ملی توسط وی تعیین می‌شود و هیات رئیسه در بخش قراردادها وارد می‌شود. در خصوص نقط ضعف‌ها و پشتوانه سازی از تیم ملی بحث و گفت‌وگو شد. در خصوص رده‌های پایه که پشتوانه تیم ملی است صحبت و آسیب شناسی شد تا بتوانیم بهترین شرایط را برای تیم ملی رقم بزنیم.

وی ادامه داد: ما در سال ۱۴۰۳ با بازی‌های که در پیش داریم، فیفادی ما پر خواهد بود. به طور قطع کارکرد مینی کمپ‌ها موثر خواهد بود و یکی از مباحث سرمربی تیم ملی نیز همین موضوع بود. قلعه‌نویی نام ۳۰ بازیکن زیر ۲۳ سال را آماده کرده که رفته رفته در تیم ملی فوتبال به آنها فرصت داده خواهد شد. سال پر فشاری را در پیش خواهیم داشت.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در مورد همکاری این فدراسیون با قلعه‌نویی بیان کرد: من به جرات به شما عرض می‌کنم که وی تنها سرمربی در این سه سال اخیر است که به اتفاق  تمامی اعضای هیات رئیسه خواهان حضورش در سمت سرمربی‌گری تیم ملی هستند.  در خصوص دستیاران وی نیز اتفاق نظر داریم. او از هر جنبه مورد حمایت و هیچ‌کس زاویه و اختلافی با او ندارد. در جلسه‌ای که داشتیم قلعه‌نویی نیز خواستار تکمیل کادر فنی بود و با اعضای هیات رئیسه هم نظر بود. روحیه مشورت پذیری او واقعا جالب توجه است.

اصولی در مورد پاداش اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی نیز گفت: هنوز برخی مباحث مانده است. تا جایی که من اطلاع دارم پاداشی برای آنها در نظر گرفته شده که بخشی پرداخت شده است. در مجموع از عملکرد این تیم تقدیر می‌کنیم و این اتفاق بزرگ را به مردم ایران و بازیکنان تیم ملی تبریک می‌گویم. هیات رئیسه قطعا با حداکثر بضاعت خود از اعضای تیم فوتبال ساحلی تقدیر خواهد کرد.

وی در مورد تیم‌های ملی پایه نیز عنوان کرد: یکی از موضوعاتی جلسه امروز با سرمربی تیم ملی همین موضوع بود که این زنجیره باید کامل باشد؛ یعنی بازیکن از تیم‌های پایه باید به تیم ملی برسد و پیوسته باشد. ما ابتدا راهبردهای خود در این بخش و بخش فنی مورد بررسی قرار خواهیم داد و بعد از آن برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کنیم.

سخنگوی فدراسیون همچنین در مورد بکارگیری کمک دارو ویدیویی در لیگ برتر نیز توضیح داد: بحث کمک داور ویدئویی در حال تکمیل شدن است و رفته رفته با توجه به وضعیت ورزشگاه‌ها و امکانات آنها برای نصب و راه‌اندازی اقدام خواهد شد. با توجه به لایسنس‌های که داوران ما گرفتند و سیستم‌های که وارد ایران شده به مرور این کار انجام خواهد شد.

اصولی در خصوص اصلاح بند ۳۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال نیز گفت: به طور کلی، اساس‌نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا در حال اصلاح شدن است و احمدرضا براتی یکی از اعضای این کارگروه است. با اصلاح این اساسنامه طبعا اساسنامه فدراسیون‌های عضو این کنفدراسیون اصلاح می‌شود. لذا این یک اتفاقی است که در سال جاری میلادی شروع شده و به تناوب پیش می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha