۹ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰
کد خبر: 85401380
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مناطق آزاد ۱۲ برابر ظرفیت جمعیتی میزبان گردشگران بوده‌اند

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: با اقدامات زیرساختی صورت گرفته مناطق آزاد بیش از ۱۲ برابر ظرفیت جمعیتی خود، میزبان گردشگران در ایام مختلف سال بوده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، غلامرضا خلیلی نیا روز چهارشنبه در جلسه بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳، با بیان این مطلب، اظهار کرد: حضور بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر در ایام تعطیلات عید مبعث و دهه فجر در جزیره قشم، نشان می دهد که این منطقه از ظرفیت ها و توانمندی های خوبی برای میزبانی گردشگران برخوردار است.

وی ادامه داد: همزمانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروز، اتفاق مبارکی است و امسال نیز مانند سال گذشته پیش بینی های لازم برای میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی با حفظ حرمت ماه مبارک صورت گرفته است.

مناطق آزاد ۱۲ برابر ظرفیت جمعیتی میزبان گردشگران بوده‌اند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور اضافه کرد: امضای تفاهم نامه گردشگری میان چهار منطقه آزاد کشور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اقدام بسیار مثبتی برای رونق گردشگری در مناطق آزاد بود که امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم نامه مشابهی میان تمامی مناطق آزاد کشور به امضا برسد.

خلیلی نیا با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهبود وضعیت گردشگری مناطق آزاد کشور، افزود: برقراری ارتباط نزدیک و مستقیم میان مناطق آزاد کشور می تواند موجب رونق صنعت گردشگری این مناطق شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران حضور موفقی داشتند، خاطرنشان کرد: حضور فعال مناطق آزاد کشور در نمایشگاه های ملی و بین المللی، به معرفی بیشتر و بهتر ظرفیت ها و توانمندی های این مناطق در حوزه های مختلف به ویژه گردشگری کمک می کند.

فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است

در ادامه این نشست، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی گفت: فرهنگ و میراث فرهنگی، نقطه قوت گردشگری ایران است و باید برای حفظ برند گردشگری فرهنگی و جلوگیری از هویت سازی جعلی سایر کشورها برای احیا و معرفی آنها برنامه ریزی کرد.

مصطفی فاطمی افزود: سیاست ایران هراسی توسط برخی کشورها، مانع مهمی در مسیر رونق صنعت گردشگری کشور است که باید با برنامه ریزی نسبت به معرفی بهتر ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ایران تلاش کرد.

وی ادامه داد: مناطق آزاد کشور با توجه به مزیت های متعددی که در حوزه گردشگری و ظرفیت های فرهنگی دارا هستند می توانند یاری رسان صنعت گردشگری در نقاط مختلف کشور باشند.

جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ اضافه کرد: آسیب شناسی و احصا مسایل میزبانی گردشگران در ایام تعطیلات نوروز همانند سال های گذشته برای جلوگیری از ایجاد مشکلات و بحران های احتمالی و پیش بینی لازم برای تامین زیرساخت های لازم برای اسکان و اقامت گردشگران صورت گرفته است.

مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود

به گفته فاطمی؛ با پیش بینی صورت گرفته با هدف تصمیم گیری و تصمیم سازی در صورت وقوع بحران های احتمالی، مرکز پایش و مدیریت سفر در مناطق آزاد کشور ایجاد می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری آیین ثبت جهانی مراسم افطار در سال جاری، تصریح کرد: با توجه به متقارن بودن تعطیلات عید نوروز و ماه رمضان، باید تدابیری اندیشیده شود که ضمن حفظ حرمت این ماه مبارک شرایط برای میزبانی شایسته از گردشگران نیز فراهم باشد.

بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ با حضور مصطفی فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، محمد فرزاد میرزایی مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران مناطق آزاد کشور و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha