نامزد انتخابات مجلس: دزفول نیازمند منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی است

دزفول - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر کشاورزی این شهرستان گفت: منطقه ویژه یا آزاد اقتصادی کشاورزی در دزفول می‌تواند نقش اساسی در تحول بخش کشاورزی دزفول و شمال خوزستان داشته باشد که این مهم را در صورت پیروزی در انتخابات به عنوان اولویت پیگیری خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، نورعلی رئیسی روز چهارشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در دزفول، الگوی کشت را نیاز کنونی کشاورزی کشور دانست و افزود: نمایندگان مجلس با تصویب قوانین می‌توانند با ریل گذاری مناسب بستر قانونی برای اجرای الگوی کشت را در کشور فراهم کنند و در این راستا نیاز به کار مشترک میان قوه مقننه، قوه مجریه و جهاد کشاورزی است.

وی ایجاد صنایع جانبی کشاورزی را نیاز کنونی دزفول دانست و ادامه داد: توجه به استقرار صنایع جانبی کشاورزی به منظور فرآوری محصولات کشاورزی می‌تواند موجب ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش بهره وری بخش کشاورزی شهرستان شود.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرتقال دزفول در کشور معروف و نام آشنا است، گفت: این شهرستان از داشتن کارخانجات مرتبط با صنایع جانبی این محصول محروم است و پرتقال تولیدی شهرستان برای فرآوری و تبدیل به آبمیوه به استان‌های دیگر ارسال می‌شود که در صورت توجه به ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی امکان ایجاد حداقل ۲ هزار شغل در این صنعت در شهرستان وجود دارد.

وی ضرورت تبدیل دزفول به قطب تولید ادوات و ماشین آلات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: خوزستان یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی کشور است و این ظرفیت را دارد که کارخانجات تولید ماشین آلات کشاورزی از جمله تراکتور در این استان به ویژه شهرستان دزفول احداث شود.

رئیسی اظهارکرد: پیگیری برای ایجاد شهرک نمایشگاه ادوات کشاورزی، کشتارگاه دام و طیور، تاسیس واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی دام‌های سبک و سنگین، توجه به بخش شیلات و همچنین ساماندهی سواحل و مراکز تفریحی دزفول از دیگر برنامه‌های بنده برای دزفول است.

مجلس برای ارتقای معیشت، منزلت و کرامت معلمان مسوولیت دارد

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول گفت: توجه به معیشت، منزلت و کرامت معلمان و توجه ویژه به افزایش کیفیت آموزشی از جمله موضوعات اساسی است که مجلس در وضع قوانین و الزام دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسوولیت دارد.

وی عدالت آموزشی را نیاز کنونی شهرستان دزفول دانست و افزود: دانش آموزان بسیاری از روستاها و شهرک‌های دزفول از داشتن فضای آموزشی خوب، باکیفیت و مجهز در رنج هستند و کمبودهای دزفول در این بخش بسیار زیاد و غیرقابل باور است.

رئیسی با بیان اینکه رفع مسائل مبتلا به جاده‌های شهرستان دزفول نیاز به پیگیری جدی دارد، بیان کرد: جای جای مسیرهای جاده ای این شهرستان دارای نقاط حادثه آفرین و مرگ آور فراوان است و هفته ای نیست که در جاده‌های دزفول تصادف رخ ندهد؛ در صورت ورود به مجلس به عنوان نماینده مردم دزفول حل این موضوع را در بالاترین سطح پیگیری می‌کنم.

وی توسعه متوازن و عادلانه زیرساخت‌ها در شهرستان را از دیگر اولویت‌های خود دانست و افزود: توسعه متوازن زیرساخت‌های خدماتی، بهداشتی، درمانی، ورزشی، تفریحی و بهبود وضعیت اشتغال امنیت آفرین است و مانع از مهاجرت شهروندان به شهرها و استان‌های دیگر می‌شود.

شفاف سازی آرای نمایندگان را به طور جدی پیگیری می کنم

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول با تاکید بر لزوم شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: معتقد به شفافیت عملکرد نمایندگان برای مردم هستم و در صورت ورود به مجلس به طور جدی اجرای طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را پیگیری می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم حق دارند بدانند نماینده آنها در مجلس شورای اسلامی چه رأیی به طرح‌ها و لوایح مطرح شده در مجلس داده است.

رئیسی اظهارکرد: طرح‌های تحقیق و تفحص برای مقابله با فساد و اختلاس و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی از دیگر برنامه‌هایی است که در صورت ورود به مجلس به عنوان اولویت پیگیری می‌کنم.

نیروی انسانی توانمند از جمله ظرفیت‌های مهم دزفول است

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، این شهرستان را دارای ظرفیت‌های بی نظیر دانست و گفت: استعدادها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی، انسانی، کشاورزی و اقتصادی دزفول نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه بی‌نظیر است.

وی نیروی انسانی توانمند را از جمله ظرفیت‌های مهم دزفول برشمرد و ادامه داد: نیروی انسانی بسیار مستعد، توانمندی و ظرفیت‌های طبیعی موجب شده تا این شهرستان دارای ظرفیت‌های کم نظیری در توسعه صنعت گردشگری باشد.

رئیسی با اشاره به سابقه تمدنی دزفول بیان کرد: این شهر در طول تاریخ مرکز تمدن و فرهنگ و یکی از شهرهای پیشرو در قرن‌ها و عصرهای گذشته بوده است که نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی باید در حفظ هویت فرهنگی، تاریخی و دینی این شهر اهتمام ویژه داشته باشد.

ارتقای شهرهای سردشت و صفی آباد یا شهر امام به شهرستان پیگیری می‌شود

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول لزوم توجه به جایگاه علمی و دینی این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و گفت: توسعه پایدار مناطق حاشیه ای شهر، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه فضاهای ورزشی تفریحی و گردشگری، ارتقای شهرهای سردشت و صفی آباد یا شهر امام به شهرستان، توسعه ورزش‌های آبی در رودخانه دز، توجه ویژه به گردشگری درمانی و طبیعی، پیگیری برای ترمیم بافت‌های تاریخی و توسعه مدارس شبانه روزی از جمله برنامه‌های من برای دزفول است.

وی با اشاره به وجود مراکز آموزش عالی برجسته در دزفول افزود: توجه به توسعه شرکت‌های دانش بنیان، توجه به توسعه و تداوم اشتغال پایدار، حمایت از بازارچه‌های خود اشتغالی بانوان و جوانان، پیگیری ایجاد بازارچه صنایع دستی، تلاش برای استقرار و فعالیت بنگاه‌های زودبازده و دیر بازده و توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های من برای اعتلای شهرستان دزفول است.

رئیسی حراست از محیط زیست را اصلی اساسی دانست و اظهارکرد: حفظ محیط زیست و توجه به فرهنگ بومی منطقه باید در اجرای تمام برنامه‌ها و طرح‌های شهرستان دزفول مورد توجه جدی قرار گیرد.

برخی نامزدها با دمیدن در اختلافات قومی در حال ضربه زدن به دزفول هستند

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، با بیان اینکه قومیت نباید موجب جدایی اجتماعی میان مردم و شهروندان شود، گفت: متاسفانه برخی نامزدها برای رای آوردن در حال دمیدن به اختلافات قومی در دزفول هستند و با این اقدام بزرگترین ضربه را به این شهرستان وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: نامزدی صلاحیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را دارد که به جای دمیدن در اختلافات قومی برای رأی آوری به دنبال حفظ وحدت و یکپارچگی شهرستان باشد و بر مولفه‌های وحدت آفرین در شهرستان توجه کند.

رئیسی با بیان اینکه انتخاب مدیران باید بر اساس شایستگی و نه خواستگاه قومی آنها باشد، اظهارکرد: ایجاد دوقطبی‌های کاذب قومی جز ضربه زدن به امنیت ملی، مخدوش کردن وحدت و انسجام داخلی و ایجاد شکاف اجتماعی هیچ خروجی دیگری نخواهد داشت.

مستقل هستم و برای خدمت به مردم وارد عرصه شده‌ام

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه دزفول، در پاسخ به گرایش سیاسی خود گفت: مستقل هستم و فارغ از نگاه‌های حزبی و سیاسی برای خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات شده‌ام و معتقدم یکی از مسایل مهم کشور تلاش برای تقسیم بندی جامعه به ۲ گروه سیاسی است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی دارای دهها میلیون نفر جمعیت است که نمی‌توان تمام سلایق موجود در کشور را در ۲ دسته سیاسی تقسیم بندی کرد.

چاپ انبوه پول بدون پشتوانه مهمترین دلیل ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی است

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی، اقتصاد را علمی تخصصی و دانشگاهی دانست و گفت: مبانی اقتصادی پذیرفته شده در تمام دنیا موید این است که چاپ انبوه پول بدون پشتوانه مهمترین دلیل ایجاد تورم و کاهش ارزش پول ملی است.

وی ادامه داد: دولت‌ها وقتی برای تامین بوجه با مشکل مواجه می‌شوند اقدام به چاپ پول بدون پشتوانه به صورت انبوه می‌کنند که این تورم تزریق شده به اقتصاد کاهش ارزش پول ملی را در پی دارد که با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی کشور بهره گیری از آن برای افزایش تولید و صادرات می‌تواند منجر به ارزآوری و تقویت پول ملی شود.

رئیسی اضافه کرد: به طور مثال چین به عنوان نظامی سوسیالیستی با درک تحولات اقتصاد جهانی، درهای خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرد و با تسهیل قوانین سرمایه گذاری خارجی ضمن ایجاد اشتغال، مهار و کاهش تورم موفق به جذب سالیانه بیش از یک هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی شد.

آتش زدن و پاره کردن بنرهای دیگر نامزدها بداخلاقی انتخاباتی است

رئیسی با انتقاد از برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه دزفول گفت: متاسفانه در برخی مسیرها اقدام به آتش زدن و پاره کردن بنرهای من کرده‌اند که به همه نامزدها و هواداران آنها می‌گویم یازدهم اسفند ماه انتخابات تمام می‌شود ولی چیزی که باقی می‌ماند پایبندی به اخلاق، فرهنگ، برادری و روح جوانمردی است.

وی ادامه داد: نامزدها و هواداران آنها به جای تخریب سایر نامزدها به معرفی برنامه‌های خود برای شکوفایی شهرستان و رشد و تعالی کشور تلاش و از هزینه‌های گزاف تبلیغاتی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، نورعلی رئیسی دارای دکترای جامعه شناسی سیاسی و دکترای اندیشه سیاسی که علاوه بر تسلط کامل به زبان انگلیسی به زبان عربی نیز آشنا است. وی هم اکنون کارمند رسمی وزارت آموزش و پرورش است و علاوه بر معلمی مسوولیت‌های اجرایی در آموزش و پرورش خوزستان به عهده داشته است.

معاون آموزش و پرورش عشایر خوزستان، رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ اهواز و همچنین معاون مدیرکل آموزش و پرورش و رییس سوادآموزی خوزستان را در کارنامه دارد.

خبرگزاری ایرنا به عنوان رسانه مرجع و اصلی کشور در راستای مسوولیت‌های خود برای ایجاد شور انتخاباتی، برای نخستین بار امکان بهره گیری از ظرفیت‌های این خبرگزاری برای معرفی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برای همه نامزدها فراهم کرده و در فراخوان‌هایی از همه نامزدها برای حضور در این خبرگزاری و معرفی خود و اعلام برنامه‌ها دعوت کرده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha