تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

تهران - ایرنا - استقبال از کالابرگ الکترونیکی، واردات خودرو و تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله موضوعاتی بود که در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، نشست هیأت دولت صبح امروز چهارشنبه ۹ اسفند در ساختمان پاستور به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور معاونان رئیس جمهور، وزرا و سایر اعضای کابینه برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست برگزاری ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی و هشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.

رئیس جمهور مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یاس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یکبار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوست‌داران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

سپس اعضای هیأت وزیران در جمع خبرنگاران حاضر شده و در حاشیه این نشست، پاسخگوی جمع خبرنگاران حاضر در حیاط پاستور بودند.

وزیر رفاه: تعداد استفاده‌کنندگان از کالابرگ الکترونیکی از ۵۰ درصد مردم عبور کرد

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه "تعیین حقوق و دستمزد کارگران از وظایف شورای عالی کار است" بیان کرد: باید از هفته آتی جلسات شورای عالی کار برگزار شود. البته جلسات کارشناسی برگزار شده و شاخص ها در دست بررسی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرح کالابرگ الکترونیک صورت‌گرفته است، خاطر نشان کرد: براساس آخرین‌گزارش بالغ بر ۱۵ میلیون خانوار از این طرح استقبال کرده اند و کالا برگ خریداری کرده اند یعنی حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کالابرگ استفاده کرده اند. پیش‌بینی می کنیم این استقبال ادامه دار باشد.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

افشاگری وزیر نفت از یک «کثافت‌کاری» دولت قبل

جواد اوجی با بیان اینکه سرمای اسفند امسال بی سابقه بود، گفت: برخی این هوا را به سرمای سیبری تعبیر می‌کنند. این‌میزان کاهش دما باعث جهش مصرفی شده که تا امروز سابقه نداشته است ولی به امید خدا تا این لحظه هیچ کجای کشور قطعی و یا افت فشار گاز را شاهد نبودیم.

وزیر نفت در خصوص ناترازی بنزین با بیان اینکه دولت قبل اعتقادی به پالایشگاه‌سازی نداشت و حتی آن را کثافت‌کاری می‌دانست گفت: همین باعث شد که امروز در تامین بنزین یا یربه یر شود یا ناترازی داشته باشیم اما در این دولت به محض شروع، پالایشگاه شهید قاسم سلیمانی را شروع کردیم و پالایشگاه‌های دیگر را که صحبتش بود به مرحله اجرا گذاشتیم و امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۳ اولین پالایشگاهمان ایجاد شود.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

خزعلی: زنان سرپرست خانوار «وام‌دار» می‌شوند

انسیه خزعلی با بیان اینکه لایحه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار به آیین‌نامه ای ختم شده است گفت: در همین راستا پنجره واحدی و سامانه ای برای آن تعیین شد تا از طریق این سامانه همه خدمات و حمایت های زنان سرپرست خانوار به صورت یکپارچه صورت بگیرد و وضعیت زنان‌سرپرست خانوار بهتر رصد شود تا بتوانیم خدمات بیشتری ارائه دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: طبق مصوبه امروز هیات دولت، تمامی بانک ها موظف هستند که از سوی دولتف ضمانت زنان سرپرست خانه دار را اعمال کنند و تسهیلات را در اختیار زنان سرپرست خانوار دهک های یک تا ۵ قرار دهند.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

پیگیری حقابه هیرمند و احیای دریاچه ارومیه از سوی محیط زیست

علی سلاجقه گفت: درخصوص هیرمند هنوز اتفاقی خاصی نیفتاده است و مرتب جلسات توسط وزرات نیرو برگزار می‌شود ولی حقابه محیط زیست را تفکیک کردیم و به نفر دوم طالبان اعلام شده است که حقابه محیط زیست باید از توافق ایران و افغانستان جدا شود منتظر هستیم کارگروه آنها به ایران بیایند و موضوع را بررسی کنند.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هفته قبل از روند احیای دریاچه ارومیه بازدید کردم. قبل از بارش های اخیر تالاب های ۱۱ گانه اغماری دریاچه ارومیه وضعیت مناسبی داشت و از لحاظ حیات وحش وضعیت‌مناسب بود. با بارش های اخیر نیز تراز دریاچه ارومیه به ۱.۵ میلیارد مترمکعب رسیده است و آب از دو سد شهید کاظمی و سد بوکان رها سازی شده است. وزارت نیرو پای کار است و حقابه را رعایت می‌کند.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

خداحافظی با فرهنگ و ارشاد اسلامی؟

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه لایحه تغییرات ساختاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه سایر بخش ها آماده کرده ایم چون قانون برنامه هفتم توسعه نیز به ما این موضوع را تکلیف می کند؛ گفت: بحث اصلاح ساختارهای فرهنگی و هنری کشور در این قانون پیش بینی شده و متولی کار نیز وزارت فرهنگ و ارشاد است؛ این موضوع با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور صورت می گیرد. بحث تغییر اسم وزارت خانه نیز در همین لایحه پیش بینی شده است اما اسم پیشنهادی را اجازه دهید کار جلو برود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتخابات هم بیان کرد: در این زمینه علی‌رغم همه تبلیغات، مردم با روی گشاده برخورد می کنند و نظرسنجی ها و افکارسنجی ها هم نشان می دهد طی روزهای جاری اقبال مردم افزایش پیدا کرده است دولت هم با همه وجود در خدمت برگزاری با شکوه انتخابات است شاید در همه دوره ها، دولتی نداشته باشیم که مسئول اجرای کار باشد ولی خودش هیچ گرایش سیاسی، حزبی، جناحی و باندی را در انتخابات اعمال نکرده باشد.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

ماهواره پارس یک؛ فردا در جوّ

عیسی زارع پور تصریح کرد:فردا پنج‌شنبه دوازدهمین پرتاب فضایی در دولت مردمی رخ خواهد داد و ماهواره سنجشی و تصویربرداری پارس ۱ که یک ماهواره کاملا ایرانی است در مدار خورشید آهنگ قرار خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این ماهواره در راستای توسعه تعاملات فضایی و بین المللی با کشور های مختلف توسط پرتابگر بین المللی سایوز از روسیه پرتاب خواهد شد.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

روزی ۵ هزار خودرو تولید می‌شود

عباس علی آبادی سیاست وزارت صمت، تبدیل خودرو از یک کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی است. تعادل خوبی در عرضه و تقاضای خودرو وجود دارد و روزانه بیش از ۵ هزار خودرو تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این حجم از تولید قاعدتا باید به تعادل در بازار بینجامد اما موارد دیگر به افزایش قیمت خودرو دامن می‌زند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در لوازم خانگی وضعیت بسیار خوبی داریم و وقت آن است که بازار به سمت تعادل منطقی برود و بتوانیم بازار را به صورت طبیعی کنترل کنیم.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

روند نزولی تورم تولیدکننده و سقوط به کانال ۲۸ درصد

علی بهادری جهرمی: گفت: گزارش خوبی رییس بانک مرکزی از نرخ تورم تولیدکننده ارائه کردند. نرخ تورم تولیدکننده از هم شیب کاهشی خود را حفظ کرد و تورم تولیدکننده به عدد ۲۸ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دولت برای رفع مشکلات صادرکنندگان و تسهیل صادرات گفت: عوارض صادرات کالاهای خام و نیمه خام که قبل از این طبق قانون بودجه مقرر شده بود، اصلاح شد و این عدد کاهش پیدا کرد و امروز به گمرک ابلاغ شد.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

استادیوم شهید شیرودی؛ صندوق اخذ رأی ورزشکاران

کیومرث هاشمی اظهار کرد: مردم مانند همیشه حضور پرشوری در این دوره از انتخابات خواهند داشت. برای اولین‌بار در راستای درخواست جامعه ورزش، ورزشگاه شهید شیرودی را به عنوان یک حوزه انتخابیه حوزه ورزش اختصاص دادیم تا ورزشکاران و جامعه ورزش حضور پیدا کنند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: خانواده ورزش در سراسر کشور مصمم است که در انتخابات حضور پررنگی داشته باشد و در تعیین سرنوشت خود سهیم باشد.

تولید روزانه ۵ هزار خودرو/ نام جدید وزارت ارشاد چیست؟

قاضی‌زاده هاشمی هم در این جلسه با بیان اینکه مسئولیت تهیه و واردات خودرو جانبازان وزارت صمت است، گفت: اقدامات اولیه توسط وزارت صمت انجام و اولویت‌بندی تخصیص خودرو نیز انجام شده است.

به گفته رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خودروهایی که امکان واردات آنها وجود دارد در سامانه اعلام شده است و البته خودروهای جدید نیز به سبد اضافه و امکان انتخاب جدید برای متقاضیان فراهم شد.

وی افزود: با تامین ارز و براساس اولویت بندی از پیش اعلام شده برای جانبازان ویژه، جانبازان ۷۰ درصد و جانبازان ۵۰ درصد به بالا فرآیند اختصاص خودرو انجام خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مذاکرات بنیاد شهید با بانک‌ها به منظور فراهم کردن شرایط خرید لیزینگی برای ایثارگرانی که امکان تامین مالی واردات خودرو را ندارند، به جانبازان توصیه کرد که اجازه ورود افراد غیر را برای واردات خودرو را ندهند چرا که ممکن است در آینده اشکالاتی را ایجاد کند.

جبلی: فصل جدید نون "خ" و زیر خاکی نوروز امسال روی آنتن می‌رود

رئیس صدا و سیما در پایان افزود: نوروز امسال شاهد فصل جدید نون خ و زیر خاکی خواهیم بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه "موظف هستیم زمینه برگزاری انتخابات آگاهانه و پرشور را برای جامعه فراهم کنیم و راه اندازی ۲۰۰ کانال در همین راستا بوده است‌" بیان کرد: پس از آنکه تبلیغات نامزد ها از طریق ۲۰۰ کانال شروع شد شاهد هستیم که این روند رشد بیشتری داشته است و امیدواریم مردم با توجه به برنامه ها و نظرات و دیدگاه ها بهترین و آگاهانه تصمیم را اتخاذ کنند.

معاون رئیس جمهور: امنیت و پیشرفت کشور منوط به حضور مردم در صحنه است

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور هم در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه آغاز تبلیغات انتخابات، این احساس را در مردم ایجاد کرد که تعداد کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی زیاد است، بیان داشت: مردم دریافتند که با هر گرایش و سلیقه‌ای که باشند، منتخبانی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلفی که حضور داشتم از نزدیک شاهد شور و نشاط انتخاباتی بودم، گفت: نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که انشالله بالای ۵۰ درصد مردم در این انتخابات مشارکت خواهند کرد.

حسینی افزود: مردم در طول ۴۵ سال گذشته حامی نظام بوده‌اند و حضور پرشور مردم در انتخابات وظیفه مسئولان را سنگین‌تر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha