کشاورز: ممکن است باز هم تنیس ایران معادلات را برهم بزند

تهران- ایرنا- دبیر فدراسیون تنیس درباره رقابت تیم ملی ایران با استونی، گفت: در گذشته که به گروه سه جهانی صعود کرده و صدرنشین آن شدیم، معادلات زیادی را برهم زدیم و شاید بتوانیم این روند را تا کسب جایگاه در گروه ۲ جهانی ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا، مسابقات تنیس جام دیویس‌کاپ مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌هایی دیگر جای می‌گیرند. پس از گروه جهانی اصلی نیز گروه ۲ جهانی وجود دارد و به همین ترتیب تیم‌ها کسب جایگاه‌ می‌کنند و به رقابت می‌پردازند. تیم‌های آخر هر گروه طی مسابقاتی با تیم‌های اول گروه پایین‌تر، در چارچوب گروه‌های پلی آف، رقابت می‌کنند و می‌توانند به این ترتیب، جایگاه خود را ارتقا دهند.

تیم ملی تنیس ایران امسال به گروه ۳ ورود کرد و صدرنشین این گروه شد که رقابت‌های آن مرداد سال جاری در کلمبو سریلانکا برگزار شد. پس از آن تیم ایران باید از استونی میزبانی می‌کرد تا در صورت پیروزی به گروه ۲ صعود کند. شکایت‌هایی توسط استونی به فدراسیون جهانی و دادگاه حل و فصل اختلافات لندن و دیوان مستقل ارائه شد که هدف آن گرفتن امتیاز میزبانی از کشورمان بود. پس از شروع این ماجرا، فدراسیون تمام سعی خود را برای حل این مشکل انجام داد تا میزبانی این رقابت را از دست ندهد، زیرا بازی در خاک ایران، شانس تیم کشورمان را برای برتری افزایش می‌داد. با این حال استونی با ناجوانمردی، شرایط را به سود خود تغییر داد تا میزبانی به کشور ثالث و سریلانکا محول شد.

شاهرخ کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، در خصوص این بازی اظهار داشت: ملی‌پوشان تا ششم اسفند در اردو بودند و پس از آن نیز به تمرینات شخصی پرداختند. برنامه ما این بود که قبل از بازی با استونی در قالب مسابقات تور جهانی، تنیسورهای تیم ملی با رقبای خارجی بازی کنند که هم شرایط خود را ارزیابی کرده و هم مثل مسابقات تدارکاتی سطح بازی خود را افزایش دهند. در حال حاضر ملی‌پوشان ما در تور جهانی با تنیسورهای حاضر از ۲۳ کشور جهان رقابت می‌کنند و این موضوع پیشرفت خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بچه‌ها قبل از بازی یک روحیه جنگنده دارند که باعث تلاش بیشتر برای کسب پیروزی است. حضور تماشاچیان هم می‌تواند تاثیر مثبت بگذارد و هم تاثیر منفی. اگر تنیسورهای ما موفق شوند که تماشاچیان می‌توانند روحیه حریف را تضعیف کنند اما حالا که حضور ندارند، دیگر نگران شرمندگی و استرس بازیکنان تیم ملی نیستیم زیرا بازی کردن پیش چشم هواداران، می‌تواند سخت‌تر باشد.

دبیر فدراسیون تنیس ایران با اشاره به زمین در نظر گرفته شده برای این بازی، عنوان کرد: برای ما این مهم بود که در زمین خاکی بازی کنیم زیرا تخصص و بیشترین تمرین بازیکنان ایرانی در خاک است. از طرف دیگر هم استونی برای ما خوش یُمن است زیرا از طرف فدراسیون جهانی هزینه این میزبانی به ما پرداخت می‌شود. آب و هوا و ارتفاع از دریا نیز در همه رشته‌های ورزشی موثر است که در این رقابت با میزبانی سریلانکا، همه چیز به نفع ماست.

وی افزود: البته منکر بالاتر بودن سطح و قدرت تنیس استونی نسبت به تیم ملی کشورمان نیستیم ولی در یک سال و نیم گذشته که هم به گروه سه جهانی صعود کردیم و هم صدر نشین آن شدیم، معادلات زیادی را برهم زدیم و شاید بتوانیم این روند را تا کسب جایگاه در گروه ۲ جهانی ادامه دهیم. استونی بازیکنانی با جایگاه جهانی(رنکینگ) ۲۰۰ دارد اما بازیکنان ما زیر ۱۰۰۰ هم نیستند.

کشاورز درمورد نتیجه این بازی گفت: اگر این بازی را پیروز شویم، در گروه ۲ جهانی تثبیت خواهیم شد. اگر هم ببازیم، چیزی را از دست ندادیم. برای یک صعود نیازمند تلاش‌ و زمان هستیم و قطعا به یک‌باره نمی‌توان به قله رسید. شاید مدتی لازم باشد برای رسیدن به گروه ۲ تلاش کنیم تا بتوانیم جایگاه خودمان را تثبیت کنیم. به‌عنوان یک مدیر ورزشی و کارشناس رشته تینس از عملکرد بچه‌ها راضی هستم و به نظرم باید انتظارات از تیم را کمی کنترل کنیم زیرا ممکن است ورزشکاران تیم ملی با انتظارات بی‌منطق تخریب شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha